عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: آمار قاچاق پوشاک هر روز رو به افزایش است، اما مسئولان این آمار را رو به کاهش اعلام می‌کنند.
عضو اتحادیه پوشاک: آمار قاچاق پوشاک در حال افزایش، آمار مسئولان رو به کاهشبه گزارش خبرنگار گروه صنعت و معدن خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای مجید افتخاری افزود: طبق اعلام وزارت صمت به ازای هر ۵ هزار دلار یک اشتغال ایجاد می‌شود، بنابراین اگر مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز معتقدند قاچاق پوشاک به کشور، ۲ میلیارد دلار کاهش یافته و این بازار در اختیار تولید داخلی قرار گفته، باید ۴۰۰ هزار شغل در این صنعت ایجاد شده باشد که اینطور نیست.

وی با اشاره به اینکه طرح مقابله با قاچاق، مدام با کلیدواژه «شناسه کالا» بین وزارت صمت و ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز پاسکاری می‌شود، گفت: خود مسئولان هم معتقدند با شناسه کالا به تنهایی نمی‌توانند کالای قاچاق را تشخیص دهند و باید صندوق مکانیزه هم راه‌اندازی شود که چند سال طول می‌کشد و تولید و اشتغال در این چند سال از بین می‌رود.

افتخاری ادامه داد: در اصل شناسه کالا تبدیل به کلید واژه مسئولیت‌گریزی شده است و در این میان هر روز سطح عرضه برای بخش خصوصی کوچک‌تر می‌شود.

این فعال حوزه پوشاک گفت: حجم بازار صنعت پوشاک ایران ۸ میلیارد دلار است و با توجه به اینکه طبق اعلام وزارت صمت، به ازای هر ۵ هزار دلار یک شغل ایجاد می‌شود، الان باید یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل در این صنعت وجود داشته باشد که این اتفاق نیفتاده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *