بیله‌سوار – معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از احیای تولید پنبه در مزارع شمال استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ عزیزی عصر دوشنبه در جریان بازدید از مزارع کشت پنبه در بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به ارزش و اهمیت تولید پنبه به ویژه در صنعت نساجی، کشاورزان شمال استان کشت پنبه را در مزارع خود به عنوان محصول با ارزش مورد توجه قرار دادند.

وی تصریح کرد: بعد از چند سال سیر نزولی در کاشت محصول استراتژیک پنبه، کشت این محصول در دو سال اخیر در پارس‌آباد و بیله‌سوار مورد توجه قرار گرفته و بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان‌ها به زیر کشت طلای سفید رفته است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: امسال دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بیله‌سوار زیر کشت پنبه رفته که پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰ هزار تن از این مزارع استحصال و روانه کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی و محلول شود.

عزیزی نیاز شدید استان را به پنبه برای تأمین مواد اولیه کارخانه‌های نساجی یادآور شد و افزود: چند کارخانه عمده نساجی به ویژه سبلان پارچه با این تولیدکنندگان عقد قرارداد کردند تا با تولید محصول با ارزش و با کیفیت نیاز اولیه این کارخانه‌ها تأمین و تولیدات با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت حمایت جدی از کشت پنبه و تولید آن را با پشتوانه خرید و حمایت از کشاورزان انجام می‌دهد تا نیاز بازارهای داخلی را به ویژه کارخانه‌های نساجی تأمین شود.

عزیزی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با همکاری جهاد کشاورزی و تلاش کارشناسان در معرفی ارقام مختلف پنبه در مزارع استان کشت این محصول توسعه پیدا کند تا در سال‌های آینده بتوانیم بیشتر از ۱۵ هزار هکتار کشت و زرع پنبه را شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در گذشته تولید این محصول با کیفیت در منطقه مغان انجام می‌شد و حتی پنبه استحصال شده زبانزد خاص و عام بوده و انتظار می‌رود همین روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *