کرج – ایرنا – رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز کندی روند سرمایه گذاری های کلان در توسعه این صنایع را ناشی از انبوه موانع در بستر تولید و صادرات عنوان کرد و ضرورت همراهی دولت در رهایی کارآفرینان از اضطراب و دلهره برای ورود به صحنه تولید را مورد تاکید قرار داد.

یداله مالمیر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همگان از سابقه تاریخی و درخشان صنایع نساجی، پوشاک و محصولات چرمی کشور در تولید و صادرات و نقش آفرینی در ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر مطلع هستند، اما متاسفانه طی 2 دهه گذشته این صنایع مورد  کم توجهی و بی مهری  دولتمردان قرار گرفته است.

رهایی از چالش های اقتصادی مستلزم رفع موانع کارآفرینی است

وی از ایجاد دست انداز ، اتلاف وقت و سرگردانی کارآفرینان در ادارات برای دریافت مجوز های تولید در سال های گذشته به عنوان آفت اقتصادی یاد کرد و افزود: باید این باور در فرهنگ جامعه حاکم شود که مهم ترین  استراتژی برون رفت از بن بست­ ها و چالش های اقتصادی در گرو شناسایی و رفع موانع در مسیر توسعه کارآفرینی است.

کم توجهی های ظرفیت تولید صنعت نساجی  را به حد اقل رسانده است

رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز افزود: در چند سال اخیر به دلیل تشدید موانع و مشکلات به ویژه در بحث صادرات و عرضه مواد اولیه در بازار سیاه میزان تولید و صادرات بسیاری از واحد های نساجی، پوشاک و چرم استان و کشور به حداقل ظرفیت رسیده است.

مالمیر اظهار داشت: صاحبان سرمایه در البرز در انتظار اجرای برنامه های تیم اقتصادی دولت سیزدهم با هدف رهایی از کاغذ بازی های اداری، مشکلات بانکی و حذف قوانین و مقررات کهنه و تاریخ گذشته اند تا مسیر تولید ، صادرات و واردات هموار شود و  سرمایه گذاران بدون دغدغه و نگرانی در رونق و پویایی اقتصاد استان و کشور مشارکت فعال داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: تیم اقتصادی دولت ضمن‌ کسب نظرات کارشناسی بخش خصوصی با اتخاذ تصمیمات اصولی تولیدکنندگان صنایع نساجی و پوشاک استان را یاری دهند تا تجربه ارزنده و موفقیت آمیز سال های دور در ایجاد اشتغال و توسعه صادرات در این صنایع تکرار شود.

رشد صنعت و تجارت در گرو  تقویت دیپلماسی است

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در ادامه این گفت وگو رونق تولید، صادرات و تجارت را در گرو رشد و تقویت دستگاه دیپلماسی اقتصادی کشور عنوان کرد.

مالمیر با اظهار این مطلب که دولت جدید در برنامه های اعلام شده تقویت دیپلماسی اقتصادی را در دستور کار قرار داده است گفت:  مذاکرات موثر و کارآمد با کشورها به ویژه در بحث معرفی انواع محصولات متنوع بخش تولید، رونق صنعت و تجارت را به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد: در شرایطی  می توانیم آینده روشنی را  برای پویایی اقتصاد کشور  ترسیم و پیش بینی کنیم  که دولت قبل از  اتخاذ هر تصمیم اقتصادی،  دیدگاه ها و نظرات کارشناسان بخش خصوصی برای رفع مشکلات صنایع را مورد توجه قرار دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *