یک کارشناس محیط زیست گفت: خودِ سازمان محیط زیست که باید مدافع حفظ محیط زیست باشد متأسفانه در موضوع تالاب انزلی می‌خواست محیط زیست را آلوده کند؛ بالاخره با حمایت قوه‌ قضاییه توانستیم جلوی اجرای طرح مخرب “بایوجمی” را بگیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم، اصغر عبدلی؛ عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در یک برنامه تلویزیونی به موضوع برنامه‌‌های نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری برای حفظ محیط زیست و اهمیت و جایگاه این مسئله در بین کاندیداها اشاره و اظهار کرد: واقعیت این است که بنده فقط در صحبت‌های یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دیدم که اشاره‌ای به مسائل محیط زیست شد.

وی با ابراز تأسف از اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه‌ای برای حفظ محیط زیست ندارند، گفت: بخشی از این نداشتن برنامه، مربوط به این است که ما نگاه‌مان به محیط زیست یک نگاه فانتزی است و محیط زیست هنوز در اولویت برنامه‌‌های کشور قرار ندارد؛ مسئله محیط زیست طوری است که به راحتی از آن عبور می‌شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نکته مهم این است که باید بدانیم، بستر توسعه پایدار کشور و نیز تولید غذا و حتی تأمین آب کشور در حفاظت و حراست از محیط زیست امکان‌پذیر است و با داشتن محیط زیست سالم است که ما می‌توانیم زندگی سالمی داشته باشیم.

دکتر عبدلی ادامه داد: بنده معتقدم که هنوز بسیاری از مسئولان کشور باوری نسبت به اینکه ما باید محیط زیست را حفظ کنیم تا از این طریق بتوانیم بقای کشور را هم تضمین کنیم، ندارند یا اینکه این احساس و باور در آنها کمتر دیده می‌شود، یکی از نشانه‌های آن هم این است که در تمام دولت‌هایی که در سال‌های اخیر سر کار بوده‌اند، واقعاً هیچ‌ وقت یک متخصص محیط زیست در رأس سازمان محیط زیست قرار نگرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *