عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حذف ارز دولتی واسطه‌‌ها و رانت‌ها را از بین می‌برد، گفت: ما باید شرایط اقتصادی کشور را به سمت حذف رانت و امضاهای طلایی سوق دهیم.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در رابطه با تغییر سیاست‌های ارزی دولت که قرار است، در جلسه سران سه قوه در مورد آن تصمیم‌گیری شود، گفت: ارز 4200 تومانی به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد و پرداخت ارز دولتی، موجب رانت برای عده‌ای خاص شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات کالاهای اساسی در اصل دادن یارانه غیر مستقیم است، در حالی که بهتر است با پرداخت مستقیم این یارانه به قشر کم درآمد جامعه، اجازه دهیم که آنها خودشان برای نحوه هزینه کرد این یارانه تصمیم‌گیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه با حذف ارز دولتی واسطه‌ها و رانت‌ها از بین می‌رود، بیان داشت: ما باید شرایط اقتصادی کشور را به سمت حذف رانت و حذف امضا‌های طلایی سوق دهیم.

آرگون با اشاره به پرداخت یارانه سوخت بیش از 500 هزار میلیارد تومانی سوخت در سال گذشته بیان داشت: حذف ارز 4200 تومانی یک تصمیم شجاعانه می‌خواهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: اگرچه حذف ارز 4200 تومانی ممکن است تورم را افزایش دهد، اما به هر حال باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این کار یک جراحی اقتصادی است که بدون درد و خونریزی امکان‌پذیر نیست، اما قطعا نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: هر چه شرایط اقتصادی‌مان را به شرایط موجود در بازار نزدیک‌تر کنیم، رانت‌ها از بین رود و به شفافیت کمک می‌شود.

وی در مورد توزیع کوپنی کالاهای اساسی در صورت حذف ارز دولتی گفت: این کار بازگشت به عقب است. دولت با برنامه‌ریزی در صورت آزاد سازی قیمت‌ها می‌تواند از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت کند و نیاز به توزیع کالاهای اساسی به صورت کوپنی نیست، زیرا خود این موضوع باز هم ممکن است، منجر به رانت برای عده‌ای خاص شود.

امیر باقری در جلسه اخیر شورای هماهنگی توسعه صادرات ایران اعلام کرد که در جلسه پنج‌شنبه ستاد اقتصادی که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، قرار است در مورد حذف ارز 4200 تومانی یا ماندن آن تصمیم‌گیری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *