به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ائتلاف بین المللی «کمپین پنبه» یا «Cotton Campaign» تحریم جهانی پنبه ازبکستان را لغو کرد.

این ائتلاف بین المللی اعلام کرد تحریم جهانی پنبه ازبکستان را که در سال 2010 میلادی به دلیل بهره برداری از کودکان کار و کار اجباری در مزارع این کشور اعمال شده بود را لغو کرد.

این امر به برندهای معروف جهانی امکان بهره برداری از پنبه و فرآورده های محلی آن را هنگام تولید کالاهای خود فراهم می کند.

«بنت فریمن» رئیس ائتلاف بین المللی «کاتن کمپین» اظهار داشت: امروز ازبکستان در زمینه ریشه کن کار اجباری در برداشت محصول پنبه در مزارع به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته است.

«بنت فریمن» افزود: ما برای رهبری «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور در آغاز و اجرای اصلاحات تاریخی مورد نیاز برای پایان دادن به کار اجباری توسط دولت و اصلاح زمینه پنبه ازبکستان را بسیار ارزشمند می دانیم. نتایج به دست آمده توسط ازبکستان در سال های اخیر موجب لغو تحریم پنبه ازبکستان توسط ائتلاف بین المللی «کاتن کمپین» بوده است.

لغو تحریم پنبه ازبکستان قبل از هر چیز به شرکت های پیشرو صنعت نساجی جهان امکان ورود به بازار ازبکستان را فراهم می کند. این امر برای ایجاد مشاغل جدید برای میلیون ها نفر در کشور، به کارگیری استانداردهای بین المللی در زمینه کشاورزی، افزایش صادرات منسوجات و گسترش بیش از پیش همکاری های بین المللی در این زمینه کمک خواهد کرد.

«کاتن کمپین» یک سازمان بین المللی است که در زمینه ریشه کن کار کودک و کار اجباری در تولید پنبه فعالیت می کند.

سازمان بین‌المللی کار در آغاز مارس اعلام کرد که 99 درصد مردم ازبکستان که در برداشت محصول پنبه در این کشور در سال 2021 میلادی شرکت کردند، به طور داوطلبانه کار کردند. در تمام مناطق موارد کار اجباری خیلی کم و یا اصلا نبوده ا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *