رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان گسترش می‌یابد، گفت: تحریم نبود، آلمان شریک اول تجاری ایران بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، کاوه زرگران در دیدار با یک هیأت آلمانی در اتاق بازرگانی ایران و آلمان خاطرنشان کرد: دولت آمریکا در شکل گیری وضع موجود اقتصادی ایران نقش پررنگی دارد، ولی این شرایط نه به نفع ایران و نه به سود کشورهای غربی است.

وی همچنین با بیان اینکه صنعت و تکنولوژی آلمان، همواره برای صنعتگران ایرانی قابل احترام بوده و خطوط تولید آلمانی نزد آنها از محبوبیت برخوردار است، خاطرنشان کرد: در صورتیکه فضای اقتصادی مناسب بود و تحریم‌ها اجازه می‌داد، قطعاً آلمان شریک اول تجاری ایران بود.

زرگران قدیمی بودن و پایین بودن بهره وری برخی صنایع ایران را، از عوامل محدودکننده رشد اقتصادی کشور توصیف و اظهار کرد: فقدان یک نظام مالی کارآمد برای توسعه زیرساخت‌ها و اجرای طرح‌های بزرگ ملی و نوسازی ماشین آلات تولید عملاً به یک تنگنا تبدیل شده و پایداری رشد را به مخاطره انداخته است.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گسترش روابط اقتصادی و سیاسی میان دو کشور ایران و آلمان را عاملی در جهت توسعه زیرساخت‌ها و تقویت تقاضای داخلی توصیف کرد که در کوتاه مدت برای کشور رونق به ارمغان می‌آورد و در بلندمدت زمینه ساز رشد اقتصادی مطلوب خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت جذب فناوری در زمینه‌های مختلف به منظور نوسازی برخی از صنایع فرسوده و قدیمی کشور تاکید کرد و گفت: مطمئناً با تعامل با کشورهای صاحب فناوری مانند آلمان می‌توان با انتقال فناوری با سرعت بیشتری صنایع کشور را نوسازی کرد، فناوری تنها محدود به محصول و فرآیندهای تولید نیست، بلکه ما به فناوری بهبود مدیریت سازمان‌های خود نیازمندیم.

زرگران در پایان اظهار امیدواری کرد که آلمان، ایران را در تنگنای اقتصادی فعلی تنها نگذارد و برای حفظ بازارهای خود و کمک به شریک تجاری اش، ساز و کاری مناسب برای کاهش اثر تحریم‌ها بر ایران تعریف کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *