فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، با اشاره به تاثیر اجرای طرح شهید سلیمانی در کاهش میزان بستری و مرگ و میر کرونا در کشور، گفت: تبلور همگرایی جمعی در ذیل طرح سردار حاج قاسم سلیمانی، در طول چند سال اخیر بی سابقه است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر علیرضا زالی در رزمایش قرارگاه پدافند زیستی منطقه 21 طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ناحیه مقاومت بسیج میثم تمار، با اشاره تحقق منویات مقام معظم رهبری و بکارگیری روشی موثر در ردیابی موارد جدید ابتلا، در قالب اجرای این طرح اجتماعی و محله محور، اظهار کرد: این خدمت پیوسته و مستمر طی این دو ماه، تجلی اراده بلند تمام دست‌اندرکاران طرح حاج قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد این طرح ملی به خصوص در استان تهران، همگرایی و تعامل سازنده نهادهای مدیریتی، سیاسی، انتظامی و بهداشتی است. همه عزیزان در این طرح با تقابلی ستودنی در راه اهداف ملی گام بر می‌‌دارند و امروز شاهد این ممارست تیمی ارزشمند هستیم.

زالی تبلور همگرایی جمعی در ذیل طرح سردار حاج قاسم سلیمانی، در طول چند سال اخیر را بی سابقه دانست و گفت: در منطقه 21 نیز همچون سایر مناطق استان، همگرایی بی بدیلی را میان سازمان آموزش و پرورش منطقه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت شاهد هستیم. البته نکته قابل تقدیر پوشش صد درصدی جمعیت این منطقه در قالب این طرح محله محور است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، کاهش چشمگیر آمار مرگ و میر و ابتلا در کشور و به ویژه در پایتخت طی دو ماه اخیر را رهین و وام دار اجرای طرح سردار حاج قاسم سلیمانی اعلام و تصریح کرد: در تهران از ابتدای آذرماه تا کنون، شاهد کاهش 79 درصدی در آمار مرگ و میر، کاهش 71 درصدی در آمار مراجعه بیمارستانی و 76 درصدی در آمار مراجعه روزانه افراد به مراکز بهداشت و درمان بوده‌‌ایم. همچنین در این بازه زمانی در میزان بستری در بخش مراقبت‌‌های ویژه، کاهش 41 درصدی گزارش شده است.

زالی تصریح کرد: این کاهش آمار در هفته‌‌های دی ماه نیز پیوسته و پویا ادامه داشته به طوری که در هفته سوم نسبت به هفته دوم دی ماه 7.5 درصد کاهش در میزان مرگ و میر و 11.5درصد در میزان بستری گزارش شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی‌‌های تمامی نهادهای دست اندرکار اجرای این طرح محله محور، عنوان کرد: باید قدرشناس مردم فهیم هم باشیم که با رفتار ستوده مدنی و شهروندی همراه مجریان و تیم‌‌های حمایتی طرح شدند. اوج توفیق طرح ردیابی بیماران در زمان کاهش آمار حاصل می‌‌شود، امیدواریم اجرای این طرح کماکان با نشاط ادامه داشته باشد.

در این رزمایش، سردار حسن زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد سول الله تهران، ضمن تقدیر از دستگاه‌‌های خدمت رسان در طرح محله محور سردار حاج قاسم سلیمانی و تمام تیم‌‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی عنوان کرد: نیروهای بسیجی در قالب این طرح اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

وی با اشاره به توفیقات این طرح، بیان کرد: دو هفته پیش در جلسه‌‌ای که با حضور فرمانده کل سپاه، وزیر بهداشت و روسای دانشگاه‌‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد، دکتر نمکی با اشاره به پیش بینی‌‌ها و برآوردها در سراسر دنیا به ویژه ایران و وضعیتی که ممکن بود در دی ماه شاهد آن باشیم، اعلام کرد برخلاف سایر کشورها، این برآوردها در ایران به حقیقت نپیوست و ما شاهد کاهش آمار ابتلا بودیم.

سردار حسن زاده عنوان کرد: بی شک با دنبال کردن طرح محله محوری سردار حاج قاسم سلیمانی، این توفیقات را کسب کرده‌‌ایم. البته از همان ابتدا برای ما روشن بود که این طرح نتیجه می‌‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *