ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر گفت: بر اثر آتش‌سوزی در کارخانه پنبه محور کاشمر به خلیل آباد بیش از یک میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

امیر نژادرحیم در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در پی گزارش مشاهده دود غلیظ از میان انبارهای کارخانه پنبه توسط همشهریان و ثبت آن در سامانه ۱۲۵ بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اگر چه در ابتدا تیم حریق ایستگاه چمران با یک دستگاه خودرو سنگین به محل اعزام شد اما به خاطر حجم بالای آتش نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه قائم(عج) نیز به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر تصریح کرد: در این حادثه که آتش‌نشانان بیش از ۲ تا سه ساعت با شعله‌های سرکش آتش در جدال بودند پس از ساعت‌ها تلاش سرانجام موفق به مهار و اطفای آن شدند.

وی اظهار کرد: بر اثر این حریق تمام محصول پنبه که در سوله نگهداری می‌شد، از بین رفته است. به گفته خود مسئولان کارخانه بر اثر این آتش‌سوزی بیش از یک میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

نژادرحیم با بیان اینکه پیش بینی می‌شود محصول از بین رفته حدود سه تا چهار تن باشد، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه علت حادثه به خاطر بی‌احتیاطی کارگران کارخانه بوده اما دلیل اصلی این حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست برسی است.

وی ادامه داد: نیروهای کارخانه چون تصور می‌کردند می‌توانند آتش را مهار کنند، به همین دلیل دیرتر به سامانه ۱۲۵ اطلاع دادند.

رئیس اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشمر افزود: خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش‌نشانی از ورود حریق به سایر سوله‌های پنبه جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه برای مهار این آتش ۱۰ هزار لیتر آب مصرف شده، تصریح کرد: گزارش وقوع آتش‌سوزی در ساعت ۱۳.۴۰ دقیقه در سامانه ۱۲۵ کاشمر ثبت شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *