گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی گرگان هزینه بر بودن و درآمد پایین را از عوامل بی رغبتی کشاورزان به کشت پنبه دانست و گفت: باید واردات برنج در کشور آزاد شود تا به جای آن پنبه کشت شود.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کشور ما وارد کننده پنبه است، افزود: درآمد و محصول دو عاملی هستند که کشاورز به سمت کشت محصول راغب می شود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با تأکید بر اینکه پنبه کشت بهاره محصولی آب بر است، افزود: برداشت این محصول سنتی است و با دست انجام می شود.

وی با بیان این نکته که هزینه برداشت مکانیزاسیون پنبه بسیار گران تمام می شود، گفت: چنین شرایطی برای کشاورز مقرون به صرفه نیست.

وی هزینه بر بودن، درآمد پایین را از عوامل بی رغبتی کشاورزان به کشت پنبه دانست و گفت: باید واردات برنج در کشور آزاد شود تا به جای آن پنبه کشت شود؛ در چنین شرایطی علاوه بر ایجاد بازار رقابتی، قیمت برنج داخلی هم کاهش می یابد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان، سیاست مداخله ای دولت در حمایت از کشاورز شالی کار را عاملی بر واردات پنبه برشمرد و تصریح کرد: قیمت جهانی هر کیلو پنبه تا شش ماه پیش ۳.۵ دلار بود که به ۲.۵ دلار کاهش یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *