بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک گفت: رویکرد این نهاد اقتصادی در سال جدید توسعه و تسهیل تجارت است و باید تمامی مراکز گمرکی داخل از سرمایه‌گذاران حمایت کنند.

فریده زبیدی روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید گمرگ خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: وظیفه گمرک رسیدگی به مشکلات و مطالبات مردمی است زیرا مردم خواسته اضافه‌تر از اجرای قانون نمی خواهند و این مدیران هستند که باید قانون را به نحو درست اجرا کنند.

وی تصریح کرد: مردم توقع امر خلاف ندارند و نیاز دارند تا مدیران با رویکرد، اندیشه و افکار کارشناسان خبره به امور رسیدگی کنند و برای رسیدن به موقعیت مناسب در گمرک باید از ایده ارباب رجوع و کارشناسان حرفه ای استفاده شود.

سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک بیان کرد: رویکرد کنونی گمرک فرآیندی و برنامه ریزی شده است و بسیاری از طرح های گمرکی باید به صورت کارشناسی تبدیل به پروژه و اجرایی شود.

وی ادامه داد: مدیران استانی در گمرک باید طوری فعالیت کنند که مردم نیازی به اجرای امور گمرکی در پایتخت و یا دیگر استانها نداشته باشند و از داشته هایمان در جهت رفاه حال مردم استفاده کنیم.

زبیدی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط و به هم وابسته در گمرک باید چند ورودی را به نتیجه یا خروجی مشخص تبدیل کنند تا فرآیند مورد نظر دارای ارزش افزوده شود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود تمام امور گمرکی بر پایه فکر و عقاید درونی و سازمانی انجام شود و برای حل مشکلات درونی به هیچ کشور و یا شخص دیگر وابستگی نداشته باشیم.

سرپرست معاونت حقوقی و نظارت گمرک افزود: استقرار کامل گمرک در خراسان شمالی از فعالیت های خوبی است که در خراسان شمالی رقم خورد و این رویه باید با اقتدار و در مدیریت جدید ادامه داشته باشد.

در این آیین از زحمات ۱۶ ساله جواد جعفری مدیرکل سابق گمرک خراسان شمالی تقدیر و عباس باقری بعنوان سرپرست جدید این مجموعه معرفی شد.

استان خراسان شمالی با ۸۳۶ هزار نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده و این استان با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *