تهران- ایرنا- مدیر کل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دارا بودن رتبه ۵۹ از ۱۶۰ کشور در صادرات محصولات نساجی و پوشاک و سهم ۱.۹ درصدی از صادرات غیر نفتی از جمله پتانسیل های صنعت نساجی و پوشاک در کشور است.

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «افسانه محرابی» عمده کشورهای مقصد صادرات در سال ۹۷ را عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان معرفی کرد و افزود:‌ پارسال کل صادرات صنایع نساجی و پوشاک کشور به ارزش حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.

وی از فعال بودن هفت هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنایع نساجی و پوشاک در کشور با ظرفیت اشتغال بیش از ۲۶۰ هزار نفر خبر داد.

محرابی که در گردهمایی معاونان صنایع سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها سخن می گفت، به سیاست های تولید و تجارت نساجی و پوشاک اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری تامین مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از طریق ثبت سفارشات و در صورت لزوم تعامل با بانک مرکزی و گمرک، حمایت منطقی از تولید به منظور رقابت پذیر شدن محصولات تولیدی و اجرایی کردن برنامه تعمیق ساخت داخل در جهت جلوگیری از خروج ارز از طریق کاهش واردات، از سیاست های اتخاذی در این حوزه است.

وی بیان داشت: تدوین و اجرایی کردن پروژه توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک با محوریت توسعه و تعمیق ساخت داخل از محورهای برنامه رونق تولید در سال ۹۸ است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و لزوم نوسازی و بازسازی واحدهای نساجی و پوشاک، خاطرنشان کرد: تهیه، تدوین و بروزرسانی سند جامع راهبردی صنعت پوشاک با همکاری دانشگاه ها و سازمان ها و تشکل های بخش خصوصی از جمله اقدام های انجام شده است.

وی با تاکید بر مبارزه با قاچاق کالاهای نهایی این صنعت، اظهار داشت: جلوگیری از واردات کالاهای دارای تولید مکفی از جمله پوشاک و کفش، انواع کفپوش، کالای خواب و پتو به منظور تقویت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و برای جلوگیری از خروج ارز در شرایط کنونی انجام می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *