•  

 

گروه استان‌ها ـ با اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵ مورد قطعی بیمار مبتلا به کرونای جهش‌یافته آفریقایی در استان هرمزگان شناسایی شد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، هفته‌های اخیر شاهد روزهای سیاه‌ کرونایی در استان هرمزگان بودیم و با همه‌گیری و شیوع حداکثری موج کرونای انگلیسی استان روزهای سختی را تجربه کرد.

ویروس انگلیسی در هرمزگان ابتدا در شهرستان قشم و پس از تست‌گیری از مسافران ورودی از امارات پیدا شد و در تست‌های انجام‌شده از مسافران ابتلای 2 نفر به نوع جهش‌یافته انگلیسی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تأیید شد.

با تأیید ورود نوع جهش‌یافته کرونای انگلیسی در استان، موجی از نگرانی بین مردم به وجود آمد چرا که با اعلام وزارت بهداشت همه‌گیری این ویروس نسبت به نوع عادی کرونا بسیار بیشتر و در نتیجه افراد بیشتری به این نوع مبتلا و در بیمارستان‌های استان‌ بستری شدند.

این نوع ویروس البته کشندگی بیشتری نسبت به کرونای عادی داشت و هفته‌های سیاهی را برای استان در بهار 1400 رقم زد و خانواده‌های بسیاری داغدار عزیزان خود شدند.

در حالی که هرمزگان هنوز با بحران کرونای انگلیسی دست و پنجه نرم می‌کند و شرایط به حالت عادی نرسیده است و وزارت بهداشت نیز از هفته‌های سخت کرونایی در این استان خبر می‌دهد، وزیر بهداشت با اعلام خبر پیدا شدن نوع جدیدی از کرونا در هرمزگان بر شدت نگرانی‌ها افزود.

وزیر بهداشت که در حاشیه نشست مجازی کارگروه وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود از شناسایی مواردی از بیماری کرونای آفریقایی و هندی در استان‌های مختلف خبر داد.

دکتر سعید نمکی در این گفتگو تأکید کرده است که متأسفانه در استان هرمزگان موتاسیون دیگری از ویروس کرونا کشف شده است.

وی اضافه کرد: در استان هرمزگان متأسفانه 5 مورد کرونای آفریقایی به‌صورت قطعی شناسایی شده و البته موارد مشکوکی نیز در حدود 30 نفر کشف شده است و می‌توان گفت در حدود 35 تا 38 مورد شناسایی ابتلا به این موتاسیون خواهیم داشت.

البته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اعلام جزئیات شناسایی این موارد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خودداری و اعلام کرد جزئیات به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، از آنجایی که ویروس موتاسیون‌یافته آفریقای جنوبی به درمان‌های فعلی پاسخ نمی‌دهد و در برابر آنها مقاومت دارد و واکسن‌های فعلی نیز در برابر آن ناتوان هستند باید استان هرمزگان خود را برای روزهایی به‌مراتب سخت‌تر و تاریک‌تر آماده کند و نیاز است مردم به کمک کادر درمانی بیایند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع این نوع کرونا جلوگیری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *