ایسنا/مرکزی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون دلار صادرات ارزی داشته اند.

به گزارش ایسنا، محمد رفیعی در حاشیه جلسه گروه کاری نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان که با محوریت حل و فصل مشکلات زیرساختی پارک علم و فناوری استان مرکزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون فعالیت‌های پارک به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته و کلیه اقدامات این مجموعه در راستای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های استان و رسیدن به مفهوم اصلی توسعه بازنگری شده اند.

محمد رفیعی کسب رتبه اول شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی را ماحصل اقدامات این مجموعه در سال جاری عنوان کرد و گفت: تمامی این شرکت‌ها از حیث قراردادها و برون دادهای استانی و کشوری و همچنین صادرات محصولات تولیدی، فعالیت‌های بسیار خوبی در سال جاری انجام داده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود: این شرکت‌ها در حوزه فروش نیز تا کنون ارتباطات خوبی را با نهادهای بزرگ استانی و حتی کشور داشته اند که ارتباط مستقیم با شهرداری کلانشهر تهران نمونه ای از این اقدامات است.

وی با اشاره به مشکلاتی که این مجموعه در رابطه با مسیرهای دسترسی، گازرسانی، تأمین آب مورد نیاز و… داشته است، بیان کرد: خوشبختانه با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی، بسیاری از این مشکلات در شرف برطرف شدن هستند و پس از رفع کامل مشکلات موجود، شرکت‌های مستقر موجود در این پارک می‌توانند با خیالی آسوده‌تر فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی خود را دنبال کنند.

رفیعی از استقرار ۸۵ شرکت دانش بنیان در پارک استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۴۴ شرکت در خود پارک علم و فناوری مستقر هستند و استان مرکزی از حیث تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد. همچنین در حدود ۱۶۰ واحد فناور در پارک استقرار دارند که از این تعداد، ۴۴ واحد موفق به اخذ رتبه دانش بنیان شده اند.

وی به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی پارک های علم و فناوری و موسسات پژوهشی کشور که هرساله برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزارت علوم برگزار می‌شود و تمامی فرایندها و برون دادهای این نمایشگاه، در قالب تیم‌های مدرن و با داوری تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رفیعی ارائه فرایندهای مناسب مانند مانتورینگ، مشاوره های تخصصی و آموزش‌های جامع و تخصصی را از اهداف اصلی پارک علم و فناوری استان مرکزی عنوان کرد و گفت: در کنار این موارد، تسهیلات مادی در قالب های وام‌های بانکی با اقساط دراز مدت توسط پارک به متقاضیان ارائه می‌شود و در صندوق پژوهش و فناوری استان نیز به عنوان یک منبع مالی خصوصی با آورده پنچ و نیم میلیارد تومان، تسهیلات لازم در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌ گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *