تبریز- ایرنا- مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با اشاره به صادرات ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه‌ای از این منطقه در ۹ ماهه امسال، گفت: ارزش صادرات محصولات گلخانه‌ای از این منطقه در این مدت ۳۱ میلیون دلار است.

محسن نریمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۱۵ هزار تن محصولات گلخانه ای در ۷۳ هکتار واحد تولیدی منطقه تولید و صادر شد.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۸ هزار تن محصول در ۱۰۶ هکتار فضای گلخانه ای منطقه آزاد ارس تولید شده است، گفت: پیش بینی می شود تولیدات گلخانه ای منطقه تا پایان امسال به ۲۵ هزار تن برسد .

نریمان سرمایه گذاری انجام شده در بخش گلخانه ای منطقه را ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: اکنون ۲۵۹ هکتار فضای گلخانه ای در حال ساخت است که مساحت گلخانه های منطقه آزاد راس به ۳۶۵ هکتار افزایش می یابد.

وی کل تولیدات کشاورزی منطقه آزاد ارس در سال جاری شامل محصولات باغی، زراعی، دامی و گلخانه ای را ۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: علاوه بر صادرات ۳۱ میلیون دلاری، ۷۲۰۰ میلیارد تومان محصول کشاورزی به بازارهای داخلی عرضه شده است .

نریمان گفت: با سرمایه گذاری ۷۲۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی منطقه برای ۵۳۰۰ نفر اشتغال زایی شده است.

منطقه آزاد ارس در کنار ظرفیت های صنعتی و گردشگری به واسطه موقعیت اقلیمی و وجود رودخانه ارس استعدادهای مناسبی برای توسعه کشاورزی دارد و در سال های گذشته با سرمایه گذاری های انجام شده در بخش گلخانه ای شاهد تبدیل شدن این منطقه به قطب تولیدات گلخانه ای مناطق آزاد کشور هستیم.

وسعت فضاهای گلخانه ای منطقه از ۲۹ هکتار در سال ۱۳۹۵ به ۱۰۶ هکتار در سال جاری رسیده است و میزان تولیدات گلخانه ای در این بازه زمانی چهار ساله ۱۰ برابر شده و از یکهزار و ۵۰۰ تن به بیش از ۱۵ هزار تن رسیده است .

منطقه آزاد ارس در ۴ بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان واقع شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *