تهران – ایرنا – معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پوشاک یکی از آلوده‌ترین صنایع است که در نظر داریم با حمایت محیط زیست و شورای فرهنگ عمومی کشور، با محیط زیست سازگار شود.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط‌زیست، نورالله مرادی افزود: با توجه به اهمیت موضوع صنعت مد و تولید پوشاک از نظر محیط زیستی همایش ملی پوشاک سازگار با محیط زیست به همت معاونت آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و امور بانوان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: صنعت مد و تولید پوشاک از نظر زیست محیطی یکی از آلوده ترین ‌صنایع جهان به شمار می‌آید ، اما این موضوع تاکنون مغفول مانده و اطلاع رسانی درستی در این زمینه صورت نگرفته است .

مرادی افزود : همایش ملی پوشاک سازگار با محیط زیست تلفیقی از صنعت ، محیط زیست ، فرهنگ ، هنر و اقتصاد خواهد بود . این همایش کاری جدید در حوزه پوشاک سازگار با محیط زیست و فرصت مناسبی برای اقتصاد جامعه ، سلامت محیط زیست و جامعه است.

وی ادامه داد : کشور ما در حوزه پوشاک پیشینه قوی دارد و از دیرباز دیدگاه اقتصادی و صرفه جویی نسبت به فرهنگ استفاده از پوشاک در خانواده های ایرانی دیده می شد اما امروزه ذائقه مصرف تغییر کرده و جامعه به سمت مصرف گرایی تمایل پیدا کرده است این موضوع سبب شده که از دغدغه‌های محیط زیستی فاصله بگیریم.

مرادی اظهار داشت: به موضوع پوشاک سازگار با محیط زیست به طور جدی در کشور پرداخته نشده است، امید است با برگزاری این همایش بتوان به سمتی پیش رفت که صاحبان صنعت پوشاک در عرصه پوشاک سازگار با محیط زیست ورود جدی پیدا کنند و سازمان حفاظت محیط زیست و شورای فرهنگ عمومی کشور حمایت های ویژه ای از صاحبان این صنایع خواهد داشت تا بتوان مشکلات زیست محیطی این صنعت آلاینده را برطرف و به سمت سازگاری با محیط زیست پیش برد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی گفت: این همایش با محورهای کاربردی مبتنی بر پوشاک سلامت محور در حفاظت از محیط زیست ، بررسی تفکر مد پایدار در پوشاک در اقوام و ادیان ، لباس های بومی ایرانی، نماد حفاظت از محیط زیست ، چشم انداز چالش ها و آینده نگری صنعت لباس است. معیشت پایدار زنان روستایی ، کمک به اقتصاد خانواده ها ، توجه به مولفه های فرهنگی کشور ، بهره گیری از نقش مایه ها و المان های ایرانی هنر دوخت لباس ، رنگ شناسی سایر موضوعات همایش است .

مرادی عنوان کرد : برگزاری کارگاهها ، نشست ها ، احصاء ظرفیت ها ، تقدیر از بزرگان حوزه صنعت پوشاک ، تقدیر از پیشکسوتان طراحی و مد کشور از دیگر برنامه های همایش خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *