مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: شناسایی ظرفیت‌های فعال تولیدی و صادراتی در حوزه صنوف تولیدی و توانمندسازی واحدهای این حوزه در راستای کمک به زنجیره تامین کالاهای صادراتی ضروری است.

بورسان: «محمود بازاری» در هفتمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی، با تشریح اهداف ایجاد میز توسعه صادرات صنوف تولیدی در این سازمان و میزهای متناظر استان‌ها، اظهارکرد: لزوم بهره‌مندی و کمک از ظرفیت‌های مراجع تصمیم‌گیری کشور همچون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مشکلات صنوف تولیدی و برنامه‌ریزی برای برگزاری میزهای توسعه صادرات این بخش با رویکرد گروه کالایی منتخب در استان‌های دارای ظرفیت باید مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی خاطرنشان‌کرد: هماهنگی برای برگزاری نشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران قبل از عزیمت به کشورهای روسیه، چین، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و عمان با تشکل‌های اتاق اصناف ایران و ضرورت اصلاح ساختار پروانه کسب واحدهای صنوف تولیدی در راستای ساماندهی آمار و اطلاعات حوزه صنوف تولیدی به منظور تسهیل شناسایی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی مورد توجه قرار گرفته است.

برپایه این گزارش، هفتمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی و راهبری توسعه صادرات صنوف تولیدی با حضور نمایندگان اتاق اصناف ایران و مرکز امور اصناف و بازرگانان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام گمرک، در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۳ میلیارد دلار از مبادی کشور صادر و وارد شده است که سهم صادرات ۱۱۲ میلیون تن به ارزش ۳۴ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار و سهم واردات ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

در فروردین ماه امسال ۱۰ میلیون و ۳۴۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار بین ایران و شرکای تجاری مبادله شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۳۲ درصد و ارزش ۶۲.۵ درصد افزایش داشت و مقایسه حجم صادرات و واردات کشور در فروردین ماه امسال حاکی از تراز مثبت ۱۷۴ میلیون دلاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

منبع: ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *