سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این‌‌که واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی به شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و دارو امکان پذیر است، گفت: واکسن ایرانی کرونا از واکسن خارجی ارزان‌تر خواهد بود.

دکتر سیما سادات لاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا، در پاسخ به این سؤال که ایران از کدام کشورها از طریق بخش خصوصی اقدام به تامین واکسن خواهد کرد، اظهار داشت: واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی از هر کشوری که امکان واردات وجود داشته باشد، به شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و دارو امکان پذیر است. سازمان غذا و دارو نیز برای تمام شرکت‌های خصوصی فراخوان برای واردات واکسن داده است.

وی افزود: با توجه به کمبود واکسن کرونا در همه کشورها و رقابت بسیار زیاد در این زمینه، تأمین واکسن کرونا به صورت متمرکز توسط دولت پیگیری می‌شود. همچنین بر اساس دستور رئیس جمهور و وزیر بهداشت، تأمین ارز برای تأمین واکسن در اولویت قرار دارد.

لاری با بیان این‌‌که به تازگی مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونا ساخت روسیه نیز از طرف سازمان غذا و دارو کشورمان صادر شده است، اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های انجام شده، واکسیناسیون کرونا را به زودی و بر اساس اولویت‌ها آغاز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتقال ارز برای صندوق کوواکس برای واردات 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن کرونا نیز انجام شده است.

وی درپاسخ به سؤالی مبنی بر قیمت واکسن کرونا تصریح کرد: قیمت واکسن کرونای داخلی بستگی به پلتفرم‌های مورد استفاده دارد، ولی در مجموع قیمت آن از واکسن خارجی ارزان‌تر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *