طبق گزارش بازرسان مستقل سازمان جهانی کار در سال گذشته مشخص شده بود که ازبکستان کار اجباری کودکان را به شکل سیستماتیک در مزارع و کارخانه‌های پنبه ریشه‌کن کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار ILO، اصلاحات کشاورزی و اقتصادی منجر به ریشه‌کنی کار سیستماتیک کودکان و کار اجباری در برداشت پنبه ازبکستان شده است.

بنابر این گزارش، سازمان جهانی کار از تصمیم کارزار تحریم پنبه ازبکستان در لغو تحریم جهانی محصولات پنبه این کشور در واکنش به اصلاحات قانونی و اجرایی دولت ازبکستان در لغو کار کودکان حمایت، به دولت و سازمان‌های کارگری و کارفرمایی به دلیل موفقیت در اصلاحات تبریک گفت.

این تحریم در سال ۱۳۹۰ به دلیل استفاده از کودکان و کار اجباری آن‌ها در هنگام برداشت از مزارع وسیع پنبه ازبکستان اعمال شده بود. در این کارزار تحریمی بیش از ۳۱۱ شرکت و موسسه بین المللی داوطلبانه و بدون دخالت‌های سیاسی مشارکت کردند.

طبق گزارش بازرسان مستقل سازمان جهانی کار در سال گذشته مشخص شده بود که ازبکستان کار اجباری کودکان را به شکل سیستماتیک در مزارع و کارخانه‌های پنبه ریشه‌کن کرده است.

ILO از سال ۱۳۹۲ با ازبکستان برای اصلاح شیوه‌های کشاورزی و اقتصادی در بخش پنبه همکاری می‌کند. این کار شامل تغییر نگرش‌ها و همچنین رفتارها و غیرقانونی ساختن کردن کودک بود.

همچنین در ایجاد گفتگوهای اجتماعی و شیوه‌های چانه زنی جمعی در بخش پنبه پیشرفت‌هایی حاصل شده است. در سال گذشته نمایندگان جامعه مدنی برای شرکت در برداشت پنبه آموزش دیدند.

شرکای بین المللی ILO، مؤسسات سه جانبه ازبکستان، نمایندگان جامعه مدنی و کارگری و سایر ذی‌نفعان با سازمان بین المللی کار در پایان دادن به کار سیستماتیک کودکان و کار اجباری و ترویج کار شایسته در ازبکستان همکاری کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *