رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به افزایش قیمت بنزین و مشکلات حاشیه‌ای آن گفت: اکنون که پس از کش و قوس‌های فراوان سوبسید پرداختی دولت به این حامل انرژی کم شده دولت باید 1300 میلیارد تومان سوبسیدی را که تا پیش از این پرداخت می‌کرد وارد چرخه تولید کنند.

در همایش تقدیر از واحدهای برتر استان تهران مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها گفت: سال‌های 97 و 98 جزو سخت‌ترین سال های اقتصادی کشور محسوب می‌شود. سال 97 با وجود نوسانات نرخ ارز تولیدکنندگان مشکلات زیادی را تجربه کردند و برخی از آنها نتوانستند بر این بحران‌ها فائق آیند. تحریم‌های خارجی و محدودیت‌های داخلی فشار زیادی بر اقتصاد کشور تحمیل کرد.

وی افزود: اما این تحریم‌ها نکته مثبتی نیز داشت و آن این بود که سیاست‌گذاران مجبور شدند به پتانسیل‌های داخلی اعتماد کنند. صنایعی همچون پوشاک، کاشی و سرامیک توانستند در این دو سال به رشد و توسعه مناسبی دست پیدا کنند. این در حالی بود که اتکای دولت به درآمدهای نفتی باعث عدم توجه به آن به ظرفیت‌های بخش خصوصی و نظرات آنها شده بود.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و مشکلات حاشیه‌ای آن گفت: اکنون که پس از کش و قوس‌های فراوان سوبسید پرداختی دولت به این حامل انرژی کم شده دولت باید 1300 میلیارد تومان سوبسیدی را که تا پیش از این پرداخت می‌کرد وارد چرخه تولید کنند. ما بارها اعلام کردیم که حاضر هستیم تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل خود را برای حل مشکلات اقتصادی کشور در اختیار دولت قرار دهیم. اما در این سال‌ها شاهد بودیم که عدم توجه دولت به نظرات بخش خصوصی باعث اضافه‌تر شدن مشکلات اقتصادی کشور شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان تصریح کرد: تولید داخلی امروز باید صادرات محور باشد و برای این امر نیازمند آ‌ن هستیم که موانع تولید و محدودیت‌های بین المللی رفع شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *