مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان: باید با جدیت بیشتر برای احیای صنعت نساجی در استان تلاش کردخبرگزاری آریا – مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: اگر از واحدهای تولیدی به موقع حمایت نشود و فضای رقابتی برای ارتقای کیفیت محصولات میان تولید گنندگان داخلی ایجاد نکنیم پس از لغو تحریم ها با ورود کالاهای خارجی باز هم در بخش تولید دچار مشکل می شویم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، عباس علیزاده در نشستی که با حضور آقازاده و احمدی نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و تولیدگران صنعت نساجی گیلان برگزار شد، گفت:صنعت استان گیلان در چند سال گذشته به دلیل سوء مدیریت و عدم توجه جدی مسئولان ضعیف شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید برای احیای صنعت استان به ویژه صنعت نساجی که در گذشته به عنوان قطب کشور و حتی در دیگر کشورها مطرح بود، آسیب شناسی و اقدامات اجرایی موثر انجام شود.
علیزاده گفت: به رغم همه تلاش ها در این حوزه مشکلاتی نظیر تهیه مواد اولیه، عدم بخشودگی جرایم و برخی گره های قانونی از جمله موانع جدی و تاثیر گذار در رشد و توسعه صنعت در استان است که امیدواریم با حمایت و پشتیبانی نمایندگان و دیگر مسئولان شاهد رفع این موانع در آینده نزدیک باشیم.
وی با اشاره به هزینه های بالای تولید اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان اگر شرایطی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای صنعتگران فراهم شود با افزایش سرمایه در گردش و توسعه خطوط تولید می توانیم شاهد ایجاد اشتغال پایدار و افزایش صادرات نیز باشیم.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان ضمن تاکید بر آینده نگری در این زمینه تاکید کرد: اقدامات برای رفع موانع تولید باید پیش از رفع تحریم ها صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر از واحدهای تولیدی به موقع حمایت نشود و فضای رقابتی برای ارتقای کیفیت محصولات میان تولید گنندگان داخلی ایجاد نکنیم پس از لغو تحریم ها با ورود کالاهای خارجی باز هم در بخش تولید دچار مشکل می شویم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *