مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت با بیان اینکه ریسندگی‌های کشور با ظرفیت کامل در حال کار کردن هستند، گفت: سال گذشته ۴۷ الی ۴۸ هزار تن افزایش ظرفیت ریسندگی در پنبه را داشتیم.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، افسانه محرابی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو بیان کرد: ریسندگی‌های کشور با ظرفیت کامل در حال کار کردن هستند و سال گذشته ۴۷ الی ۴۸ هزار تن افزایش ظرفیت ریسندگی در پنبه را داشتیم.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت افزود: واحدهای ریسندگی به خوبی در حال فعالیت هستند و ظرفیت مصرف پوشاک کشور نیز ۲۰ درصد بالا رفته است.

وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۱۲۰ هزار تن پنبه نیاز داشتیم، ادامه داد: با افزایش ظرفیتی که صورت گرفت و در پایان سال گذشته طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی به بهره‌برداری رسید، ۹۸ هزار تن واردات پنبه داشتیم و حدود ۶۰ هزار تن پنبه داخلی به صورت کامل مصرف شده است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صمت تصریح کرد: کارهای خوبی را وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده است، ما ظرفیت سنجی کردیم به طوری که در واحدهای پلی استر بر اساس ماشین آلاتی که در واحدها نصب کردیم ظرفیت‌های واقعی مورد توجه قرار گرفت.

محرابی عنوان کرد: لذا ما ظرفیت سنجی ماشین آلات را انجام دادیم و بر اساس ماشین آلات نصب شده سهمیه‌ها را مشخص کردیم. همچنین بررسی مجدد و اصلاح سهمیه‌های مواد اولیه صنایع در سال جاری بر اساس خرید و تولید سال گذشته صورت گرفت و باعث شفاف سازی در فرآیند تولید شد.

وی تصریح کرد: طرح افق نیز برای شفاف سازی در فرآیند تولید در حال اجرایی شدن است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *