معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه مصمم به اجرایی کردن تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم، گفت: به دنبال فرمایشات مقام معظم رهبری اراده در وزارت بهداشت و خارج از آن برای اجرای این قانون قوی تر شده است.

 

به گزارش وبدا، دکتر مریم حضرتی در نشست فصلی و مجازی مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و سالگرد شهادت سردار بزرگ مقاومت حاج قاسم سلیمانی و تقدیر و تشکر از مدیران پرستاری برای برگزاری مراسم های هفته پرستار به تشریح برخی از اقدامات مهم معاونت پرستاری پرداخت و افزود: امسال سال جهانی پرستار و سال اقتدار و عزت پرستاری بود و با توکل بر خداوند منّان و تلاش و زحمات و حمایت مسئولان و پرستاران عزیز توفیقات بسیار مطلوبی حاصل شد که مهمتر از همه افزایش اعتماد اجتماعی و مردمی به این حرفه مقدس بوده است و رسالت مهمی که از این پس بر دوش ما خواهد بود، صیانت از این سرمایه بزرگ ملی است و قطعا این اعتماد مردمی با عملکرد خوب تک تک پرستاران شکل گرفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، فرمایشات مقام معظم رهبری را موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه قوی در جامعه پرستاری دانست و تصریح کرد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت، اراده ای قوی هم در وزارت بهداشت و هم خارج از آن به وجود آورد. ما هم در معاونت پرستاری از سال 96 این موضوع را جدی تر دنبال کردیم و مصمم به اجرای این قانون بر زمین مانده هستیم. اقدامات موثر اولیه انجام گرفته و انشالله در جلسات پیش رو که با حضور همه دست اندرکاران برگزار خواهد شد، به امید و لطف خداوند، از سال 1400 شاهد اجرای این قانون باشیم.
پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران
وی با اشاره به پرداخت فوق العاده ویژه پرستاران، گفت: کاهش کارانه ها در یک سال گذشته مورد اعتراض همکاران بود که پرداخت فوق العاده ویژه برای ترمیم آن با درخواست و پیگیری مستمر معاونت پرستاری و با تلاش و مساعدت معاونت محترم توسعه انجام گرفت و از ماه جاری پرداخت می شود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص جذب نیرو با توجه به کمبود شدید نیروی پرستار، گفت: مجوز جذب 30 هزار نیرو اخذ شده و اعتبار آن هم دیده شده و میزان قابل توجهی از این تعداد به پرستاری اختصاص دارد.
دکتر حضرتی به کاهش معوقات پرستاری از 18 ماه به 4 ماه خبرداد و افزود: همانطور که به دانشگاهها ابلاغ شده، انتظار ما این است که معوقات بیش از 4 ماه نباشد و لذا این کار باید توسط مدیران پرستاری پیگیری شود.
تقدیر از ۱۰۰۰ پرستار فعال در بیمارستان‌ های ریفرال کووید ۱۹ 
وی ضمن تقدیر و قدردانی از تلاش پرستاران در مدیریت و کنترل کووید 19،  اظهار کرد: پیرو دستور وزیر محترم بهداشت مبنی بر تقدیر از گروه‌ های پرستاری منتخبی که تلاش‌ های شبانه روزی در راستای کووید ۱۹ در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور داشتند، از ۱۰۰۰ نفر از پرستاران فعال در بیمارستان‌های ریفرال کووید ۱۹ تقدیر به عمل آمده و همچنین امسال در هفته پرستار تعداد برگزیده های کشوری به میزان قابل توجهی افزایش یافت.
دکتر حضرتی از مدیران پرستاری خواست تا امسال و در ایام دهه فجر در دانشگاه‌های متبوع حداقل دو کلینیک تخصصی پرستاری در جهت آموزش مشاوره به مدد جویان نیازمند ایجاد کنند و با توجه به سرعت بالای رشد جمعیت سالمندی در کشور و افزایش میزان خطر ابتلا به بیماری عفونی کووید 19 و افزایش ریسک خطر بیماریهای غیرواگیر و مرگ و میرهای ناشی از آن در این گروه سنی حتما یکی از کلینیک‌ ها به کلینیک سالمندی اختصاص یابد و دانشگاههای برتر در این خصوص تقدیر خواهند شد.
تشریح چگونگی برگزاری دوره آموزشی ICU برای پرستاران
در ادامه این جلسه، دکتر لیلا عظیمی، مدیرکل دفتر توانمندسازی و بهبود سرمایه های انسانی معاونت پرستاری نیز به تشریح چگونگی برگزاری دوره آموزشی ICU،  برای 5 هزار پرستار در سطح کشور پرداخت و گفت: این دوره به دو صورت تئوری و عملی برگزاری خواهد شد که دوره تئوری آن به صورت مجازی خواهد بود و پس از پایان این دوره یک آزمون از افراد شرکت گرفته می شود و در صورت قبولی در آزمون دوره بالینی و عملی برای پذیرفته شدگان برگزار خواهد شد.
همچنین در ادامه، حاتم احمدوند، مشاوره اجرایی معاونت پرستاری نیز توضیحاتی پیرامون برنامه عملیاتی ارائه داد.
گفتنی است، در این نشست مدیران پرستاری گزارشی از اقدامات شاخص در برگزاری هفته پرستار نیز ارائه دادند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *