به گزارش خبرگزاری برنا، سید محمد آقامیری همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان امروز ۸ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از سیلوی ذخیره سازی ۴٠ هزار تنی شهید مفتح شهرستان دشت آزادگان، اظهار کرد: پیرو سیاست‌های دولت مردمی برای انجام سفرهای استانی و دیدارهای چهره به چهره با مردم این سفرها انجام شده است تا مسئولان از مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها باخبر شوند.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در استان خوزستان تولید می‌شود و این ظرفیت وجود دارد تا این میزان سهم خوزستان از تولید محصولات کشاورزی کشور افزایش یابد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: عمده مشکلات مردم و کشاورزان در خوزستان بی‌آبی و کم‌آبی است، البته یکسری مشکلات دیگر نیز وجود دارد. برای حل این مشکلات کارهای خوبی از گذشته شروع شده، اما به دلایل مختلف این کارها راکد مانده است. قطعا یکی از بحث‌های جدی با رییس جمهور نیز حل همین مسائل خواهد بود تا راهکاری برای حل این مشکلات پیدا شود.

آقامیری ادامه داد: اینکه مسئولان بیایند و بازدید کنند و بعد بروند و مردم را به حال خود رها کنند صحیح نیست. آقای رئیس جمهور نظرش این است که حتما پیگیری کنیم و قطعا ما هم پیگیر حل مشکلات هستیم و خواهیم بود.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت گندم اظهار کرد: در حال حاضر فصل برداشت گندم است. ما پیش‌بینی کردیم که امسال حداقل ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کنیم. هرچند که قیمت گندم مشخص نشده اما تاکنون حدود ۳۰۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی اعتقاد داریم بلافاصله بعد از اینکه کشاورزان گندم را تحویل سیلوها دادند باید پول آن را به حساب آن‌ها واریز کنیم و این کار را روز گذشته برای استان خوزستان انجام شد. البته مبلغی که به حساب کشاورزان واریز شد حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود و این کل مبلغ نیست و به صورت علی الحساب است.

آقامیری گفت: باقی مانده این عدد بعد از اینکه شورای سیاستگذاری محصولات کشاورزی قیمت گندم را مشخص کرد به حساب کشاورز پرداخت خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *