به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، شرکت کلرپارس، یکی از مجموعه های دانش بنیانی است که توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در تبریز ایجاد شد. این شرکت یکی از مجموعه های پیشرو در صنعت کلرآلکالی با رویکرد سبز در منطقه محسوب می شود. شرکتی که محصولاتش در صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذسازی و نساجی کاربرد دارد.
کلر به عنوان عامل گندزدا در صنعت آب و فاضلاب، سفید کننده در صنعت نساجی، عامل اکسیداسیون در واکنش های شیمیایی و در فرآیند تولید بیش از 30 هزار ماده شیمیایی کاربرد دارد. کلر به شکل نمک های کلرید در طبیعت و بدن انسان وجود دارد. کلر در دما و فشار عادی گازی زرد رنگ و متمایل به سبز و دارای بوی سوزش آور و تحریک کننده و از نظر شیمیایی نیز بسیار فعال است و در طبیعت بصورت ترکیب با عناصر دیگر یافت می شود.
به گفته ابوالفضل باباپور مدیر عامل این شرکت، تولید هیدروژن، سود و کلر، پارافین کلره، آب اکسیژنه 35 تا 50 درصد محصولات دانش بنیان ما است.
وی همچنین بیان کرد: ما در کلر پارس در تلاش هستیم تا همزمان با گسترش دامنه فعالیت های داخلی مان، مسیر صادرات محصولاتمان را هموارتر سازیم و به بازارهای بین المللی خود بیافزاییم. ما هم اکنون محصولات خود را به 15 کشور جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و غیره صادر می کنیم.
این فعال دانش بنیانی ادامه داد: استفاده از آخرین فناوری دوست دار محیط زیست در تولید کلر و سودسوزآور باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه باشد و در نتیجه محصول تولید شده آسیبی به محیط زیست نرساند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *