رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: ۶۰ واحد سلولزی در استان زنجان فعالیت می‌کنند که ۴۱ درصد واحدهای سلولزی مربوط به ساخت کاغذ و محصولات کاغذی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی یگانه فرد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در محل استانداری زنجان گفت: ۲۵ واحد کاغذسازی و سلولزی با ایجاد زمینه اشتغال دو هزار و ۲۵۰ در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: در برنامه راهبردی وزارت صنعت صنایع سلولزی به عنوان ۱۱ صنعت منتخب مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگای زنجان با بیان اینکه در استان زنجان سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه انجام شده است، گفت: ۶۰ واحد سلولزی در استان زنجان فعالیت می‌کنند که ۴۱ درصد واحدهای سلولزی مربوط به ساخت کاغذ و محصولات کاغذی است و میزان صادرات استان زنجان در محصولات سلولزی در سال ۹۷ حدود ۳۴ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار بود.

یگانه فرد تاکید کرد: صادرات این محصولات در سال‌های ۹۸ و ۹۹ کاهش زیادی از نظر وزنی و ارزش دلاری را شاهد هستیم و شیوع بیماری کرونا، بسته شدن مرزها و ممنوعیت صادرات از جمله مشکلات واحدهای تولیدی کاغذ و سلولزی است و بیشتر مقاصد صادراتی استان به ترکیه، افغانستان و عراق در سال ۹۷ بود که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترکیه صادراتی انجام نشده است.

وی افزود: ۱۹ کشور به عنوان مقاصد صادراتی شناسایی شدند و کمبود مواد اولیه، عدم ثبات قیمت مواد اولیه، خسارت ناشی از قطعی‌های مکرر برق و مشکلات تأمین آب برای واحدهای کاغذ سازی از مشکلات واحدهای فعال استان زنجان است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: زنجان در تولید کاغذ و محصولات کاغذی واحدهای فعالی دارد و در زمینه تولید خمیر کاغذ، کاغذ و مقوا در کنار ۱۲ استان دارای ظرفیت است.

یگانه فرد تصریح کرد: در زمینه ساخت کاغذ و محصولات کاغذی یک هزار و ۷۰۲ واحد در کشور فعالیت می‌کنند که مجوزهای لازم را اخذ کردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *