تهران- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: واردات یک هزار و ۳۳۹ قلم کالا که مشابه آن توسط صنعتگران داخلی ساخته می‌شود، ممنوع و مسدود شده است.

به گزارش ایرنا، یداله صادقی روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران، عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس، روسای ادارات و تولید کنندگان در محل فرمانداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: تولید کنندگان، کالاهای وارداتی را که مشابه آن در داخل ساخته می شود را به ما گزارش کنند تا به لیست اقلام واردات ممنوع اضافه کنیم.

وی افزود: طی سال گذشته ۳۶۰۰ میلیارد تومان به‌ صورت مستقیم و ۴۰۰ میلیارد تومان به‌صورت غیرمستقیم به صنایع استان تهران تسهیلات داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه محدودیت‌های زیست محیطی وضعیت توسعه صنایع را ثابت نگهداشته است، ‌ گفت:‌ برای توسعه صنعت باید تجهیزات قدیمی از رده خارج و فناوری نوین را جایگزین آن کرد.
صادقی افزود: واحدهای تولیدی برای تکمیل سبد صادراتی و جلوگیری از واردات محصول مشابه اقدام به تکمیل زنجیره تولید و افزایش محصول می‌کنند.

وی با اشاره به مشکلات زیست محیطی اظهار داشت: محیط ‌زیست اجازه بارگذاری جدید را در مناطق صنعتی نمی دهد و تولید کنندگان امکان بازسازی، نوسازی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی خود را ندارند که با هماهنگی‌های انجام شده و طی برگزاری جلساتی با مسئولین کشوری مقرر شد مشکلات این بخش به طور اساسی مرتفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در راستای تأمین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی ۱۱۰ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک ارجاع شده اما بانک‌ها تسهیلات ندادند که این موضوع توسط استاندار تهران در حال پی گیری است.

صادقی خاطر نشان کرد: صنایعی که به سرمایه در گردش نیاز دارند از طریق سامانه” بهین یاب” ثبت‌نام کنند تا از سهمیه تخصیصی با ۳ درصد تخفیف بهره مند شوند.

او عنوان کرد: قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده عمده مشکلات صنایع در کشور را شامل می‌شود که در این حوزه مشکلات زیادی ایجاد شده است.

صادقی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده برای مصرف کنندگان پر مصرف تصویب‌ شده تا از حلقه آخر اخذ شود اما سیستم این روند را به رسمیت نمی‌شناسد و تولید کنندگان مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

وی ادامه داد: امروز خریداران امکان دریافت فاکتور از فروشنده‌ها را ندارند و به دلیل عدم شفافیت قانون مالیاتی، برخی از فروشندگان به‌ صورت زیرزمینی فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برخی از ممیزین مالیاتی سلیقه‌ای عمل می‌کند و پرونده ها مشمول جریمه می شوند، مهمترین دغدغه تولید کنندگان پرداخت مالیات است و در این راستا ساختار اجرایی و فرآیندهای سازمان مالیاتی نیاز به تغییر دارد.

صادقی تصریح کرد: بازنگری پرونده های تامین اجتماعی مودیان یکساله شده است و برخی از مامورین به طور سلیقه ای سابقه ۱۰ سال مودیان را مورد بررسی قرار می دهند.

وی افزود: به تازگی، مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو به وزارتخانه صمت اختصاص داده شده است، این تخصیص بدون انتقال ارز تضمینی است و فقط گشایش در واردات مواد اولیه صادرکنندگان ماشین‌آلات و یا حواله ارزی صادرکنندگان حاصل از ارز نیما در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد که در این بخش نیاز به سپرده ۳۵ درصد نیست.

او ادامه داد: در لکه‌های صنعتی شهرستان پردیس ۹۱ آبکاری شناسایی شد و با توجه به حساسیت شورای امنیت ملی در حوزه آبریز تهران، این موضوع مورد بررسی و پی گیری قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران عنوان کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی این شهرستان به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال و در کمیسیون زیربنایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۲ لکه صنعتی در استان تهران هستند که ۵ لکه مربوط به شهرستان پردیس است که هنوز به شهرک‌ صنعتی تبدیل نشدند که انتقال صنایع به این مناطق در حال حاضر ممنوع است.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *