زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان این‌که امسال برای دومین سال متوالی پنبه در استان کشت می‌شود گفت: کشت این محصول بصورت قراردادی با مشارکت اتحادیه منسوجات کشور و کشاورزان استان در حال انجام است.

امان طوقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امسال در نظر داریم با مشارکت کشاورزان در شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر،بمپور و خاش پنبه کشت کنیم.

وی افزود: برای انتقال آخرین یافته‌های علمی دنیا به کشاورزان سیستان و بلوچستان از پروفسور فیلیپ ری از کشور اسپانیا دعوت شده تا همزمان کشت پنبه با برگزاری دوره آموزشی به کشاورزان این استان برای دستیابی به تولید پنبه باکیفیت ومطابق استانداردهای بین المللی کمک کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت پنبه در این استان ضمن رونق تولید، اشتغالزایی خوبی را به همراه خواهد داشت.

کشت پنبه در سالیان گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته اما بدلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات کشت پنبه ممنوع شده بود و سال گذشته با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد پنبه صادر شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *