اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک شامل طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته، تهران مدکس تاریخ 20 الی 23 مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا ، اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک شامل طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته، تهران مدکس در راستای منویات مقام عظمای ولایت و نامگذاری سال حمایت از تولید و مانع‌زدایی‌ها از تاریخ 20 الی 23 مهرماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برپا می‌شود که بزرگ‌ترین رویداد پوشاک از طراحی و ایده‌پردازی تا رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده است.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک تهران درخصوص برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: به همت اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک و پشتیبانی و همکاری اتاق‌های اصناف ایران و تهران، اتحادیه‌های پوشاک سراسر کشور و اتحادیه‌های همگن و وابسته، مرکز امور اصناف و بازرگانان و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، دیگر نهادهای مسئول از جمله معاونت نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و همچنین جمعی از کارشناسان و کارآفرینان این صنف برگزار می‌گردد.

وی در خصوص ویژگی متمایز نمایشگاه موصوف افزود: یکی از مزیت‌های این نمایشگاه که برای اولین بار در ایران رقم می‌خورد، حضور تمامی حوزه‌های زنجیره ارزش پوشاک اعم از صنایع نساجی (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ و تکمیل کالاهای نساجی)، طراحی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه‌های ریسندگی و بافندگی، تولید، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی، کفش، مشاغل خانوادگی مرتبط توسط زنان سرپرست خانوار و کالاهای فرهنگی عفاف و حجاب است. این اتفاق باعث همبستگی بیشتر زنجیره ارزش و به تبع آن رونق تولید در کشور می‌شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین توانمندی‌ها و فناوری‌ها در زنجیره این صنعت، نگاه ویژه به طراحی و ارزش‌های بومی ‌و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه‌ای و صادرات پوشاک تولید ایران با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی، ایجاد و گسترش همکاری‌های مشترک در سطح بین‌المللی و آینده‌پژوهی در صنعت پوشاک است.

شیرازی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط طراحان با صنعت پوشاک مطرح کرد: از اهداف دیگر این نمایشگاه ارتباط بیشتر طراحان با صنعت و استفاده از طرح‌های خلاقانه، نوآور و همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی در تولیدات پوشاک است. برای استفاده حداکثری از جامعه طراحان، علاوه بر در اختیار گذاشتن غرفه برای نمایش آثار آنان، برگزاری جشنواره‌های طراحی معتبر از جمله چهارمین جشنواره ملی طراحی مٌد و لباس دیبا و جشنواره لباس آینده و فناوری در پوشیدنی‌ها برگزار می‌گردد. لازم به ذکر است که همایش‌ها و ورک‌شاپ‌های متعددی در زمینه طراحی و تکنیک‌های مختلف دوخت و رنگرزی، کارگاه‌های آموزشی طراحی و چیدمان فروشگاهی، کارگاه‌های آموزشی از ایده تا ثروت، همایش‌های مختلف برندینگ و بازاریابی در چهار روز نمایشگاه با حضور اساتید معتبر در این زمینه با هدف ارتقای دانش طراحان و تولیدکنندگان برنامه‌ریزی شده است.

در جهت آشنایی بیشتر فعالان حوزه پوشاک با لباس‌های اصیل ایرانی و استفاده بیشتر طراحان از فرهنگ ایرانی و اسلامی در طراحی‌های خود، بخش ویژه‌ای به نام ” لباس اقوام ایرانی ” در نمایشگاه برگزار می‌گردد و علاقه‌مندان می‌توانند در چهار روز نمایشگاه از این دست‌آوردها و آثار بازدید نمایند.

با توجه به آنکه از ورود ویروس کرونا به کشور نزدیک به 2سال می‌گذرد و به تبع آن صنف و صنعت پوشاک دچار آسیب و خسران‌های متعدد شده است، وجود نمایشگاه‌های تخصصی با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی دریچه‌ای برای حضور همگانی این زنجیره را فراهم می‌آورد تا باعث پویایی در بخش‌های مهم صنعت و کسب و کار‌های این حوزه شود. امید آن است که این نمایشگاه فرصتی مضاعف در دل فعالان این حوزه ایجاد کرده و سبب شکوفایی اقتصادی در صنف و صنعت پوشاک ایران گردد.

شیرازی چشم‌انداز روشنی را برای پوشاک متصور است و گفت: با توجه به همت والای تولیدکنندگان خوب ایرانی و تولید پوشاک با کیفیت ، افق امیدوارکننده‌ای برای این صنف و صنعت مشاهده می‌شود و اکنون به جایی رسیدیم که می‌توانیم بگوییم پوشاک تولید داخلی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی است.

وقتی صحبت از نمایشگاه بین‌المللی می‌شود، ارتباطات با سایر کشورها یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بین‌المللی بودن می‌تواند باشد. با شرایط تحمیلی تحریم‌ها توسط بیگانگان بی‌منطق و ترس و کناره‌گیری بسیاری از شرکت‌کنندگان و کشورهای خارجی در نمایشگاه‌های ایران، طبیعتا نمی‌توان انتظار معجزه داشت و تلاش‌های مجریان و شرکت‌های نمایشگاهی نیز در حد توان و بضاعت کم‌نظیر و مورد قبول خواهد بود. ولی آنچه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد عشق و عرق به حمایت از تولید داخلی است که همچنان جاری و ساری است.

لازم به ذکر است که در اختتامیه این نمایشگاه از منتخبین علمی دانشگاهی، رسته طراحی، تولیدکنندگان برتر، استارت‌آپ‌ها، کارآفرینی، پیشکسوتان صنف و همچنین منتخبین جشنواره‌های برگزار شده سابق تقدیر و تشکر می‌شود.

این دوره از نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ مهرماه۱۴۰۰ در مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهر آفتاب، از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر برگزار خواهد شد و تمام تلاش بر این است که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در سطحی با کیفیت بالا و در حد استاندارد بین‌المللی به صورت کاملا تخصصی برگزار شود. انشاءالله.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *