احتمالا شما هم متوجه شده اید که با قدم گذاشتن به یک رستوران یا مغازه، نخست به اسباب و اثاثیه و روکش وسایل دقت می کنید. حتی یک میز بسیار ساده که با پارچه ای آراسته مزین شده است، می تواند تاثیر مثبتی بر روی محیط بگذارد. بنابراین، دومین مورد ارائه شده در یک دوره آموزش طراحی داخلی، به درک پارچه های مختلف و کاربرد آنها اختصاص می یابد.

ریون یا ابریشم مصنوعی: یکی از پر استفاده ترین پارچه ها در طراحی داخلی منازل است. ریون، دارای بافت بسیار عالی بوده و می توان آن را به عنوان جایگزینی برای ابریشم به کار برد. با این حال، ریون به راحتی چروک می شود و به همین دلیل باید در مکان هایی استفاده شود که تحت فشار قرار نمی گیرند.

ابریشم: ابریشم، یک پارچه محبوب دیگر است که به گستردگی در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. ابریشم احساسی از غنی بودن را به فضای خانه می بخشد و معمولا به عنوان روکش کوسن یا روتختی به کار می رود. ابریشم یک پارچه نرم محسوب می شود و بافتی درخشان دارد. با این حال، این پارچه بسیار ظریف بوده و به راحتی لکه می شود، بنابراین نمی توان آن را برای بسیاری از نواحی منزل به کار برد.

پنبه: پنبه یک پارچه بسیار سبک و ارزان قیمت بوده و این دو خاصیت، آن را به یک گزینه بسیار محبوب برای استفاده در طراحی داخلی تبدیل می کنند. پنبه کاربردهای زیادی در منزل دارد، به خصوص اگر استحکام و دوام پارچه در آن مورد اهمیت داشته باشد. با این حال مانند ابریشم، پنبه نیز به شدت در معرض لکه شدن و به همین دلیل، معمولا از ترکیبات آن به جای پنبه مصنوعی استفاده می گردد.

چرم: درست مانند ابریشم، چرم نیز ظاهری غنی به طراحی داخلی می دهد. پارچه چرم را می توان بیشتر در مبلمان موجود در شرکت ها و دفترهای کار مشاهده کرد. از آنجا که چرم یک پارچه کاملا طبیعی است، به توجه و مراقبت بسیار زیادی نیاز دارد. به عنوان مثال، ریختن آب و تابش مستقیم آفتاب بر روی پارچه چرم، آن را خراب می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *