گروه استان‌ها-مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان از آغاز دومین مرحله از توزیع واکسن‌های روسی کرونا در بیمارستان‌های اصفهان خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور این مرحله از واکسیناسیون ویژه کادر درمان در اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، رضا فدایی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز دومین مرحله واکسن کرونا در استان، اظهار داشت: در این نوبت 5 هزار دوز واکسن روسی کرونا به پرسنل بیمارستان‌های استان تزریق خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله در صورت مجوز وزارت بهداشت به دیگر گروه‌های غیر بیمارستانی از جمله مشاغل پرخطر و افراد در معرض آسیب هم واکسن کرونا تزریق خواهد شد.

مدیر مرکز بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در مرحله قبل 730 دوز واکسن کرونا به کادر آی‌سی‌یو و اورژانس بیمارستان‌های استان تزریق شده، گفت: در این مرحله هم 5 هزار دوز واکسن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تب، درد در ناحیه تزریق و علائم سرماخوردگی از نشانه‌های فعال شدن سیستم ایمنی فرد واکسینه شده است و افرادی که واکسن دریافت می‌کنند دو هفته بعد از تزریق برای فرد در مقابل بیماری کرونا ایمنی ایجاد می‌کند.

فدایی تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا در افراد دو نوبتی است و پس از گذشت 21 روز از تزریق مرحله اول، تحت پوشش تزریق مرحله دوم قرار می‌گیرند و در این مدت دریافت کنندگان واکسن الزامی است که بهداشت فردی را رعایت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *