برداشت پنبه از ۲۶۰ هکتار از اراضی زراعی ورزنه آغاز شده و پیش بینی می‌شود بیش از هزار و پانصد تن وَش برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورزنه گفت: از هر هکتار بیش از ۵ تن وَش پنبه برداشت و پیش بینی می‌شود امسال بیش از هزار و پانصد تن وَش برداشت شود.
حسن احمدی شاپورآبادی با اشاره به اینکه شهرستان ورزنه سابقه طولانی در کشت پنبه دارد، افزود: در سال‌های اخیر به علت خشکسالی میزان کشت پنبه به یک دهم کشت نسبت به سال‌های‌تر آبی رسیده است.
وی با بیان اینکه شوری آب منطقه ورزنه بین ۳ هزار تا ۱۸ پی پی ام است و برای کشاورزی مناسب نیست، گفت: گیاه پنبه به این میزان شوری مقاومت خوبی نشان داده و برای این منطقه کشت مناسبی است.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورزنه افزود: پنبه محصولی است که نیاز آبی کمتری نسبت به محصولات دیگر دارد به عنوان محصول استراتژیک قابل توصیه است.
کارشناس پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز به کشت پنبه در ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: امسال سطح زیر کشت پنبه در استان بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کیوان بنی اسدی افزود: سازمان جهاد کشاورزی هر سال برای پایداری و توسعه کشت پنبه، بذر گواهی شده یارانه دار توزیع می‌کند و همچنین ارقام برتر و آزمایش شده را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۳ کارخانه خرید پنبه در شهرستان‌های جرقویه، شاهین شهر، آران و بیدگل فعال است، گفت: کشت پنبه در استان اصفهان بیشتر در شهرستان‌های ورزنه، جرقویه، آران و بیدگل و کاشان و برخوار انجام می‌شود.
کارشناس پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: پنبه استان اصفهان پس از برداشت به کارخانجات پنبه پاک کنی حمل و در این کارخانه‌ها وَش و تخم پنبه از هم جدا می‌شود و محصول پنبه به شکل پنبه محلوج و در بسته بندی‌های عدل روانه کارخانه‌های ریسندگی می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *