امام جمعه یزد: باید در یزد به گونه ای عمل شود که در کل کشور الگو باشد و چرخه صنعت پوشاک از پنبه کاری تا دوخت لباس احیا شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاون ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به گزارش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ره در مورد راه اندازی واحد‌های کوچک تولید پوشاک در یزد اظهار داشت: صنعت پوشاک بسیار پربرکت است و بدون آنکه سرمایه عظیم بخواهند یا آلودگی آب و محیط زیست داشته باشد، می‌توانند بیکاری را به ویژه در بین زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ریشه کن کند.احیای چرخه صنعت پوشاک از پنبه کاری تا دوخت لباس

وی با اشاره به اینکه بازار پوشاک اکنون در انحصار چند کشور است، افزود: این در حالی است که استعداد و ظرفیت و سلیقه جوانان و نیرو‌های ما بسیار بیشتر است.

آیت الله ناصری عنوان کرد: صنعت پوشاک یک صنعت خانگی است و به ویژه برای زنان می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد و از کار در کارخانه‌ها با حقوق و مزایای کم و ناچیز بسیار بهتر است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: یزد می‌تواند در زمینه تولید پوشاک به یک الگو تبدیل شود و به شیوه‌ای اقدام به راه اندازی واحد تولید پوشاک شود که در کل کشور الگو باشد و چرخه صنعت پوشاک از پنبه کاری تا دوخت لباس را احیا کند.

وی همچنین با اشاره به گزارش فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه ساخت مسکن بیان کرد: در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی مکانی برای فعالیت‌های عمومی ساکنان از جمله روضه خوانی، جشن ها، جلسات و … در نظر گرفته شود.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با پیگیری ساخت منازل سیل زدگان سیل سال گذشته ابرکوه که توسط ستاد اجرایی فرمان امام در حال ساخت است، گفت: این اقدام باید تسریع شود و با توجه به اینکه یک سال از این حادثه گذشته، باید هر چه سریعتر خانه‌ها تحویل مردم سیل زده شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این نشست به بیان اقدامات و فعالیت‌های این ستاد برای ایجاد صنایع پوشاک برای گروه‌های مختلف از جمله حوزویان و دانشگاهیان پرداخت.
محمدی پناه، افزود: تامین جهیزیه برای زوج‌های جوان، برنامه ریزی برای تجلیل از اقدامات گروه‌های جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی و … از دیگر برنامه های این ستاد بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *