شیراز- انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر سوار کردن فردی که دارای بیماری کرونا است و هیچ مراقبت های بهداشتی نیز در پرواز صورت نگرفته باعث ایجاد نگرانی در جامعه شد ادعایی که تکذیب شد.

شیوع کرونا در سطح جامعه باعث شده تا مراقبت‌های اجتماعی، بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد لازم به ذکر است که استان فارس به علت ویژگی‌های جغرافیایی که دارد روزانه پذیرای افراد متعددی است که برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی و غیره به استان فارس سفر می‌کنند.

کنترل و کاهش بیماری کرونا در سطح جامعه یکی از اهدافی است که سیاست گذاران استان فارس در تلاش هستند تا در استان این مهم تحقق یابد و یکی از راهکارهای کنترل بیماری پایش مسافرانی است که به استان فارس وارد می‌شوند و با توجه به اینکه یکی از مراکزی که مرکز تجمع مردمی است پایانه‌ها و فرودگاه بوده است لذا بررسی و پایش مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

طی مدت اخیر فیلمی منتشر شده که در آن فردی در یک هواپیمای مسیر شیراز به تهران اعلام می‌کند بین مسافران بیمار مبتلا به کرونا بدون دستورالعمل‌های بهداشتی حضور دارد و مردم نیز دچار وحشت شده اند.

در این رابطه احسان استوار مدیر روابط عمومی فرودگاه دستغیب شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: این ادعا کذب است و با استعلاماتی که از فرودگاه مهر آباد گرفته شده است مشخص شد که این فرد هیچ گونه مشکل و بیماری نداشته است.

استوار افزود: بیان ادعای وجود فردی مبتلا به کرونا در هواپیما باعث شده تا جو هواپیما متشنج شود و در این راستا کاپیتان هواپیما نیز برای ایجاد آرامش مجبور به ارائه توضیحاتی در این خصوص به مسافران هواپیما شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به استعلام‌هایی که از فرودگاه مهر آباد تهران گرفته شده است هیچیک از مسافران هواپیما دارای مشکلات زمینه‌ای یا بیماری کرونا نبوده‌اند و همگی در سلامت کامل به سر می برده‌اند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همچنین در خصوص بیماران کرونایی نیز تصریح کرد: تاکنون هیچیک از مسافران فرودگاه شهید دستغیب در زمان استفاده از خدمات فرودگاهی این فرودگاه مشکل یا بیماری نظیر بیماری کرونا نداشته‌اند و سعی شده تا موارد بهداشتی مورد تاکید وزارت بهداشت به صورت کامل در راستای حفظ سلامت افراد و طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرایی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *