معاون صنایع ماشین آلات وزارت صمت گفت: سالانه حدود ۳۰۰ میلیون دلار ماشین آلات نساجی وارد می‌شود که با تکیه بر توان داخلی، ۴۰ میلیون دلار آن می‌تواند بومی سازی شود.

به گزارش بازار، محمد موسوی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات نساجی افزود: تاکنون شرکت‌های دانش بنیان حدود ۱۰ میلیون دلار، ماشین آلات نساجی تولید کرده اند که با رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، این رقم به ۴۰ میلیون دلار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص آخرین اقدامات وزارت صمت برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: گرفتن گواهینامه‌های استاندارد، دانش بنیان شدن این شرکت‌ها همچنین برخورداری از تسهیلات، مهمترین مشکلات سازندگان ماشین آلات صنعتی است که برای رفع آن، کارگروهی جدا در وزارت صمت تشکیل شده است.

موسوی ادامه داد: تا پایان امسال تعداد ماشین سازان حوزه صنعت نساجی ۲۵ درصد رشد می‌کند.

معاون صنایع ماشین آلات وزارت صمت با اشاره به ضرورت به روز رسانی ماشین آلات نساجی گفت: عمر مفید استفاده از یک ماشین نساجی ۱۰ سال است و به روز رسانی ماشین آلات مستلزم استفاده از فناوری‌های روز است که بر این اساس هر ماه جلسه مشترکی میان تولیدکنندگان ماشین آلات و پوشاک در وزارت صمت تشکیل می‌شود تا تولید کنندگان از دانش روز در حوزه تولید ماشین آلات عقب نمانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *