ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ارزش صادرات از این استان طی امسال با رشد ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیارد و ۴۲۴ میلیون دلار رسید.

بهنام شهدی روز یکشنبه در حاشیه سفر به شهرستان پلدشت و در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش‌بینی می‌شود این میزان صادرات تا پایان سال به حدود ۲ میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت ارزش واردات از مرزهای آذربایجان‌غربی به ۶۵۰ میلیون دلار رسیده که این رقم نیز ۷۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد و نشان از مثبت بودن تراز تجاری است.

وی اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که آذربایجان‌غربی مزیت‌های زیادی در راستای توسعه تجارت خارجی دارد و باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه روزافزون استان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توسعه صادرات غیرنفتی برای تثبیت اشتغال و توسعه پایدار و اشتغال مرزنشینان از اهداف مورد تاکید است و با ارائه راهکارهای مناسب در صدد رفع مسائل و مشکلات در زمینه صادرات و واردات هستیم.

«شهدی» در ادامه به ساماندهی زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۶ بازارچه مرزی در این استان وجود دارد  که چهار بازارچه مرزی بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۶ در گمرکات ادغام شد و امور مربوط به پیله‌وری توسط همین گمرکات در آنها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین ۲ بازارچه مرزی آذربایجان‌غربی نیز به صورت مستقل زیر نظر فرمانداری‌ها و استانداری استان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: امسال ۱۸۰ میلیون دلار در سه بخش به بازارچه‌های مرزی و برای تجارت مرزی، بازارچه‌های مرزی و پیله‌وران اختصاص یافته‌است.

آذربایجان‌غربی دارای ۶ بازارچه مرزی و ۹ گمرک است؛ این استان با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با عراق، ترکیه و نخجوان دارد و یکی از مهمترین استان‌های کشور در صادرات و واردات کالا به شمار می‌رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *