امروزه با تولید پارچه اسپان باند توانسته اند تحولی بزرگ در صنعت منسوجات بوجود آورند چون این نوع پارچه بدون تار و پود تولید شده است و در عین حال از استحکام بالایی برخوردار است. مواد اولیۀ تشکیل دهندۀ اسپان باند از جنس مواد شیمیایی پلی پروپیلن می باشد و به عنوان پارچه یکبار مصرف و پارچه های سونی و بی بافت نیز شناخته می شوند.

پارچه اسپان باند از نظر سبک نوع بافت در کنار موکت و نمد قرار گرفته می شوند و نسبت به آنها از وزن پایین تر و ضخامت کمتر برخوردار می باشد.

[اسپان باند]

اهمیت کاربرد اسپان باند در تولید ساک پارچه ای

تا کنون در سطح جهانی، انواع ساک دستی پارچه ای را در ابعاد، طرح و رنگبندی های مختلف برای حمل وسایل مشاهده نموده اید. به طور کلی برای تولید اکثر کیسه های پارچه ای از مزایای اسپان باند بهره گرفته می شود. شرکت پارچینه نیز در ایران فعالیت خود را در حوزۀ تولید پارچه های اسپان باند و عرضۀ انواع ساک پارچه ای به همراه خدمات چاپ ادامه می دهد.

از تاریخچۀ صنعت تولید اسپان باند می توان به قدمت دیرینۀ آن در زمان تولید نمد اشاره نمود. البته لازم به ذکر است که فناوری تولید پارچه های بی بافت به تکنولوژی عصر حاضر مربوط می شود و توانسته تحولی بزرگ در صنعت نساجی بوجود آورند. در ابتدا پارچه اسپان باند توسط پرسنل کمپانی توماس و اسلادر جهت تولید پشم شیشه ثبت شد. در انتها، سال 1945 میلادی توسط شخصی در کشور آمریکا به طور کلی فرآیند و مراحل تولید اسپان باند برای تولید پشم شیشه معدنی را به ثبت رساندند. همانطور که از ابتدای مقاله بدان اشاره نمودیم، ترکیبات اصلی پارچه اسپان باند از مواد پلیمری است که تکنولوژی آن در سال های 1950 و 1960 میلادی به عرصۀ تجاری وارد شد.

نحوۀ تولید پارچه اسپان باند

پارچه های اسپان باند به صورت تک لایه ای و چند لایه ای ساخته می شوند. جهت مشخص نمودن تعداد لایه های به کار رفته در تولید اسپان باند، تعداد لایه ها در کنار حرف لاتین S درج می شود. لایۀ میانی پارچه های اسپان باند از مواد ملت بلون است که در تولید منسوجات بی بافت مورد استفاده قرار گرفته می شوند چون باعث افزایش مقاومت پارچه در برابر نفوذپذیری مایعات می شود. این نوع مواد نیز از جنس مواد شیمیایی پلی پروپیلن ساخته شده است.

جهت مشخص نمودن پارچه اسپان باند 4 لایه ای از عبارت SSSS و یا SMS استفاده می شود. هر چه تعداد لایه های تشکیل دهندۀ پارچه اسپان باند زیاد باشد، مقاومت بیشتری نسبت به میکروب و باکتری خواهد داشت. مقاومت بالایی نسبت به جذب آب و مایعات دارند.

کاربرد اسپان باند

امروزه شاهد کاربرد گسترده ای از پارچه های اسپان باند جهت تولید پوشاک پزشکی چون گان جراحی، ماسک و غیره مورد استفاده قرار گرفته می شود. علاوه بر آنکه جهت تولید انواع ساک دستی پارچه ای نیز به کار برده می شوند. جهت مصارف کشاورزی چون بسته بندی مرکبات، پوشش محیط گلخانه، انجام آبیاری نهری، جلوگیری از سرمازدگی زمین و محصولات و راه اندازی محیط پرورش قارچ و موارد دامداری و مرغداری نیز مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

صنایع خودروسازی جهت تزئینات قسمت داخلی اتومبیل، کاور و یا چادر خودرو نیز از مزایای پارچۀ اسپان باند استفاده می شود چون همانطور که گفته شد از استحکام بالایی برخوردار است. خیلی از افراد از این محصول در صنعت راهسازی و ساخت سازه های کاذب و امور مرتبط با قالب بندی و مسائل مرتبط با تزئین دکوراسیون نیز استفاده می نمایند. صنایع بسته بندی مواد غذایی و دیگر صنایع نیز از محصولات پارچه اسپان باند چون کاور کت اسپان باند، ساک دستی اسپان باند، جلد سی دی و غیره استفاده می نمایند.

شرکت پارچینه با راه اندازی خط تولید پارچه های اسپان باند و استفاده از دستگاه های چاپ قادر به عرضۀ انواع ساک پارچه ای اسپان باند و چاپ اسپان باند با قیمت ارزان می باشند. این مجموعه متناسب با نیاز مشتریان، قادر به تولید ساک پارچه ای اسپان باند سفارشی نیز می باشند.

پارچه های اسپان باند به دلیل ویژگی های قابل توجهی که بدان اشاره نمودیم، مورد توجه صنعت گران قرار گرفته است و به عنوان یکی از وسایل اصلی در صنعت تبلیغات به شمار می رود. داشتن استحکام در برابر پارگی، وزن سبک، داشتن حالت نرم، آنتی باکتریال بودن، امکان تولید در رنگبندی های مختلف و قابلیت چاپ از مهمترین مزایای پارچه های اسپان باند محسوب می شوند. بدین ترتیب جهت تولید انواع ساک دستی پارچه ای به کار برده می شوند.

چاپ اسپان باند

چاپ اسپان باند به عنوان یکی از ویژگی های قابل توجه پارچه های اسپان باند محسوب می شود. در حال حاضر امکان چاپ انواع طرح لوگو، نوشته و تصویر بر روی پارچه های اسپان باند در رنگبندی های مختلف وجود دارد. در همین راستا خیلی از گروه هی تبلیغاتی جهت تهیۀ ساک پارچه ای از مزایای پارچه های اسپان باند استفاده می کنند که از وزن سبک و تنوع طرح برخوردار است. امروزه جهت چاپ پارچه های اسپان باند از چاپ سیلک و یا چاپ فلکسو استفاده می شود. شرکت پارچینه جهت چاپ ساک پارچه ای از چاپ سیلک با کیفیت بالا استفاده می نمایند.

با توجه به ویژگی اسپان باند که واترپروف می باشد، نوع چاپی که بر روی محصولات اسپان پاند در نظر گرفته می شود، باید دارای مقاومت بالایی نسبت به جذب رطوبت داشته باشند. به همین دلیل مقوله چاپ اسپان باند از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت اسپان باند

قیمت پارچه اسپان باند به تعداد لایه های تشکیل دهندۀ پارچه بستگی دارد. امروزه بیش از گذشته شاهد کاربرد گستردۀ محصولات اسپان باند در سطح جهانی می باشیم چون این نوع محصول دارای قابلیت های زیادی است و سازگاری با محیط زیست دارد. به عبارتی با تولید و عرضۀ انواع ساک دستی اسپان باند، می توان برای مدت زمان طولانی از این نوع ساک دستی استفاده نمود و امکان بازیافت آن نیز وجود دارد.

جهت اطلاع از قیمت ساک دستی اسپان باند می توانید با مرکز فروش شرکت پارچینه تماس حاصل فرمائید. این مجموعه با تأمین تجهیزات پیشرفته و دستگاه های چاپ سیلک، امکان تولید پارچه اسپان باند و انواع ساک پارچه ای و چاپ ساک پارچه ای را مطابق با نیاز مشتریان با قیمت ارزان فراهم نموده اند. با توجه به کاربرد گسترده ای که پارچه اسپان باند دارد، داشتن دوام بالای این محصول، بسیار مقرون به صرفه می باشد. صرف هزینه برای خرید ساک دستی پارچه ای ناچیز می باشد چون می توان از آن برای مدت زمان طولانی استفاده نمود.

در صنعت تبلیغات، استفاده از ساک پارچه ای اسپان باند طرفداران زیادی دارد چون انعطاف پذیری بالا و چاپ پذیر می باشد. با درج طرح لوگو، آدرس، تلفن و شعارهای تبلیغاتی شرکت ها بر روی ساک دستی پارچه ای می تواند بسیار چشمگیر باشد. علاوه بر آنکه بهترین جایگزین برای ساک دستی نایلونی محسوب می شود. شرکت پارچینه متناسب با نیاز مشتریان قادر به تولید پارچه اسپان باند سفارشی با رنگبندی و ضخامت های متفاوت و کیفیت عالی می باشد. همچنین قادر به چاپ ساک پارچه ای اسپان باند در طرح های متنوع و به صورت سفارشی و یا آماده با قیمت ارزان می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *