ایسنا/یزد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به قدمت صنعت نساجی در این استان گفت: این صنعت در حال حاضر برای ۱۸ هزار و ۷۵۴ نفر در یزد اشتغالزایی کرده است.

«محمدرضا علمدار یزدی» با اشاره به این که یزد در زمینه برخی صنایع از جمله نساجی دارای قدمت طولانی است و از دیرباز حتی در خانه‌ها، کارگاه‌های کوچک نساجی فعال بود، اظهار کرد: اکنون نیز این صنعت سهم خوبی در زمینه جذب سرمایه‌گذاری و میزان اشتغالزایی دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر ۴۸۷ واحد نساجی و پوشاک در استان یزد پروانه بهره‌برداری دارند، عنوان کرد: این واحدها با سرمایه‌گذاری ثابت ۱۶.۷۵۶.۲۸۶ میلیون ریال، ۱۵.۸ درصد واحدهای صنعتی فعال استان یزد را شامل می‌شوند و ۷.۶ درصد سرمایه گذاری صنعتی استان در این حوزه انجام شده است.

رئیس سازمان صمت استان، میزان اشتغالزایی در این صنعت را نیز ۱۸ هزار و ۷۵۴ نفر اعلام کرد و گفت: صنایع نساجی و پوشاک، ۱۸.۶ درصد اشتغالزایی صنعتی در استان یزد را به خود اختصاص داده‌اند.

علمدار یادآور شد: البته بیشترین سهم اشتغالزایی صنعتی استان یزد مربوط به صنایع معدنی است به نحوی که تاکنون، ۳۹ هزار و ۱۶۸ نفر در ۸۴۹ واحد فعال این بخش، مشغول فعالیت بوده‌اند.

وی اظهار کرد: صنایع فلزی و برق با اشتغالزایی برای ۱۹ هزار و ۵۹۰ نفر و صنایع شیمیایی و سلولزی با اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۵۸۹ نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایسنا وبه نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان یزد، علمدار یادآور شد: شش گروه صنعتی استان یزد شامل صنایع شیمیایی و سلولزی، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک، فلزی و برق، غذایی و دارویی و تولید انرژی در مجموع تا کنون ۱۰۰ هزار و ۸۵۶ شغل ایجاد کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *