رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آسان‌ترین شکل برخورد با افرادی که ماسک نمی‌زنند یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، این است که اگر به جایی مراجعه کردند، به آنها خدمات ارائه نشود.

به گزارش وبدا، دکتر احمد جنیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره برخورد با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی کرونا را رعایت نمی‌کنند، افزود: در سایر کشورها بر اساس کد ملی یا شهروندی جریمه‌هایی برای افراد متخلف در نظر گرفته می‌شود، اما مردم کشور ما متفاوت هستند. زیرا اگر به مردم آموزش لازم ارائه شود، مردم به خوبی رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در کشور ما بسیار بالا رفته و هر وقت که با مردم صحبت کردیم، همکاری و همراهی کرده‌اند. در دوران سخت کشور، مردم همواره بهترین نقش را داشته‌اند و جای قدردانی و تشکر دارد.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: در نتیجه شیوه برخورد این طور است که اگر شخص به مغازه‌ای مراجعه کرد و ماسک نداشت، آن مغازه دار بگوید که ماسک بزن و بعد برای خرید مراجعه کن. بسیاری از مغازه‌دارها خودشان ماسک می‌زنند و حتی فاصله را رعایت می‌کنند و برای سلامت مراجعه کنندگان هم اهمیت قائل هستند.

به گزارش ایرنا، محسن فرهادی معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته بود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختیاری نیست و اجباری است. در نتیجه ناظرهای ما مجبور به شدت عمل بیشتر و در نتیجه تعطیلی اماکنی شدند که پروتکل‌های بهداشت را رعایت نمی‌کنند. وزارت بهداشت تمایلی به تعطیل کردن حتی یک مورد از کسب و کارها ندارد. همواره گفتیم که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، کسب و کار رونق پیدا خواهد کرد. ارتباط سلامت با اقتصاد کاملا به هم آمیخته است. هیچ صنفی بدون اخطار و تذکر تعطیل نمی‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *