دیجیتالی شدن برای بسیاری از مردم به شیوه زندگی تبدیل شده و در بسیاری از صنایع به ویژه در شرایط همه گیری تغییر چشمگیری ایجاد کرده است. این روند به مشاغل مختلف از خرده فروشان گرفته تا برندهای تجاری کمک کرده است که بتوانند در طول سال فعالیت خود را حفظ کنند.

با توجه به رعایت فاصله اجتماعی در جهان، کمتر احتمال دارد که مصرف کنندگان از فروشگاه‌های حضوری دیدن کنند. این امر تجارت الکترونیک و اتوماسیون را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا می‌دهد.
hinza chemical تبلیغات

استفاده بیشتر و بیشتر افراد از اینترنت در مقیاس جهانی، شرکت‌ها را به توسعه استراتژی‌های متعدد و ادغام رویکرد حضوری و مجازی در مدل‌های تجاری خود سوق می‌دهد. بحران COVID-19 از نظر توانایی و تمایل به سرمایه‌گذاری، شتاب دهنده‌ای برای رهبران صنعت بوده است.

مانند بسیاری از صنایع دیگر، صنعت پوشاک نیز به دلیل ارتقای تکنولوژی و تأثیر مستقیم آن بر رفتار مصرف کننده، دستخوش تغییرات گسترده‌ای می‌شود و برای همگام شدن با آنها ناچار به پذیرش دیجیتالی شدن و روندهای همراه با آن می‎‌باشد. در حال حاضر، تعداد بیشماری از برندهای خرده فروشی تجربه خرید یکپارچه را به مشتریان خود به صورت آنلاین ارائه می‌دهند و تجربه خرید آسانی را برای کاربران رقم می‌زنند.

دیجیتالی شدن فقط به کانال فروش محدود نمی‌شود و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا عملیات کارآمد، فرایندهای تولید و ساختار هزینه را تطبیق داده و هر مرحله از زنجیره ارزش را به حالتی بهتر، سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر تغییر دهند. به عنوان مثال، دیجیتالی شدن می‌تواند روش‌های نوآورانه جذب مشتری را تقویت کند و به پیش‌بینی و مدیریت موجودی برای ایجاد زنجیره تأمین انعطاف‌پذیر کمک کند.

صنعت پوشاک، به استثنای تعداد کمی از بازیکنان بزرگ، روش بسیار شلوغی در فرایند کار دارد و هنگامی که صحبت از پذیرش فناوری جدید در شرکت‌های کوچک و متوسط می‌شود، واقعیت اصلی متفاوت است. موارد مربوط به ارگونومی، تولید، طراحی چیدمان، مدیریت موجودی، رویت زنجیره تامین و موارد دیگر، باید از طریق راه‌حل‌های موجود در بازار انجام شود.

ابزارهای مختلف تولید برای بهبود تولید استفاده می‌شوند. با این حال، بسیاری از کارخانه‌ها پیاده‌سازی و استفاده از این ابزارها را دشوار می‌دانند. علی رغم تاکید مدیریت بر اهمیت و تاثیر مثبت اتوماسیون و کمک آن به فروش و خدمات به مشتریان، بسیاری از اپراتورها همچنان آمادگی پذیرش تغییرات را ندارند.

اگرچه دارای مزایای قابل توجهی است، به عنوان مثال:

• ایستگاه کاری ارگونومیک برای سلامتی و تولید مفید است – به عنوان مثال، سیستم ETON، به جریان روان فرآیند بدون دستکاری زیاد انسان کمک می‌کند و می‌تواند محصول را به خوبی تا منطقه ارسال هدایت کند.

• به حداقل رساندن کاغذبازی و خطاهای انسانی از طریق ابزارهای اتوماسیون – به عنوان مثال، بارکد / QR کد اسکنر برای ردیابی فرآیندهای تولید از برش به انبار حمل و نقل و دفتر مرکزی استفاده می‌شود و داده‌ها بدون هیچ گونه خطایی منتقل می‌شوند.

• Poka-yoke (“تصحیح خطا” یا “پیشگیری از خطای سهوی”)-مکانیزمی در فرآیندی که به اپراتور تجهیزات کمک می‌کند تا با جلوگیری، تصحیح یا جلب توجه به خطاهای انسانی از بروز خطاها یا نقص‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه تعمیر و نگهداری، تکمیل و غیره جلوگیری کند.

• از طریق کانبان و کانبان کنونی دیجیتالی، می‌توانیم WIP را در هر خط تولید انجام دهیم و خواسته پایبندی به تاریخ حمل را بدون هیچ گونه ضرری برآورده کنیم. این سیستم همچنین می‌تواند KPI کارخانه را برآورده کند و کارایی نسبت انسان/ماشین، کارایی خط و کارخانه را برای کمک به هزینه پوشاک افزایش دهد.

از طریق نرم افزار ورود داده در زمان واقعی، می‌توانیم خط تولید هر کارخانه را از هر نقطه مشاهده کنیم و با توجه به ظرفیت و KPI تصمیمات مهمی را برای کمک به کسب و کار در کسب موفقیت‌های بیشتر اتخاذ کنیم.

برخی برندها با اتوماسیون کوچک برای افزایش تجربه کاربر، منبعی برای مشتریان و جامعه خود محسوب می‌شوند و ارزش فوق العاده‌ای را بدون فروش زیاد به دست می‌آورند.

به عنوان مثال، Lenskart نماهای سه بعدی از صورت را با عینک ارائه می‌دهد تا به کاربران کمک کند بفهمند کدام قاب یا شیشه برای آنها بهتر به نظر می‌رسد.

جالب است بدانید به تازگی گوچی اولین کفش‌های مجازی خود را با قیمت ۱۷٫۹۹ دلار به فروش رسانده است، در حالیکه این کفش‌ها فقط دیجیتالی هستند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *