مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد افزایش صادرات LPG مهم‌ترین برنامه شرکت گاز درسال ۹۸

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال آتی شرکت ملی گاز ایران، نگاه ویژه به موضوع افزایش فروش LPG در بازارهای بین‌المللی است که بتوانیم این محصول را به بازارهای هدف ارسال کنیم.
افزایش صادرات LPG مهم‌ترین برنامه شرکت گاز درسال ۹۸

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، منتظرتربتی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال آتی شرکت ملی گاز ایران، نگاه ویژه به موضوع افزایش فروش LPG در بازارهای بین‌المللی است که ان‌شاءالله با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های در حال انجام روی این موضوع، بتوانیم این محصول را به بازارهای هدف ارسال کنیم. در حال حاضر، میزان محصول تولیدی LPG شرکت ملی گاز ایران، رقم قابل ملاحظه‌ای است و ما، هم در داخل کشور اولین و بزرگ‌ترین تولیدکننده LPG هستیم و هم در سطح بین‌المللی، قادر به ارایه ارقام قابل توجهی از این محصول به بازارهای جهانی هستیم.

وی در ادامه افزود: برنامه دیگر شرکت در سال آینده، موضوع مانیتورینگ و کنتورهای هوشمند است که اکنون در حال برنامه‌ریزی و انجام اقداماتی هستیم تا موضوع کنتورهای هوشمند به نتایج بهتر و ملموس‌تری برسد. این یکی از مباحثی است که می‌تواند در سال‌های آینده، مساله بسیار مهم و حائز اهمیتی باشد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که بنا داریم نگاه جامع‌تری به این مساله داشته و آن را به عنوان یک مگاپروژه در نظر گرفته و بررسی کنیم، گفت: با این حال، با توجه به شرایط، اجرای آن را در سه، چهار سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم؛ هرچند که در ابتدا به هرحال باید طراحی خوبی از این مگاپروژه داشته باشیم و بعد عملیات اجرایی آن را شروع کنیم.

به گفته تربتی، در کنار این موارد، خوشبختانه دغدغه‌هایی را که شاید بابت قطعی گاز در زمستان و نقاط ضعف شبکه و مثال‌هایی از این قبیل، در سال گذشته داشتیم، تقریباً برطرف شده و تنها بخشی از کارها باقی مانده که باید انجام شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: موضوع برنامه‌ریزی مناسب برای انتقال گاز تولیدی فازهای جدید پارس جنوبی طی سال آتی، ازجمله موارد بسیار مهمی است که در حال برنامه‌ریزی و پیگیری آن در سال ۹۸ هستیم.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از فعالیت‌های ما پروژه‌های خطوط انتقال و ایستگاه‌هایی است که باید به مرور انجام دهیم. بخشی هم مربوط به پروژه‌های گازرسانی شهری و روستایی است که مطابق روال قبل باید دنبال شوند تا طی دو یا سه سال آینده، بتوانیم گازرسانی را در کشور کامل کنیم. این‌ها موضوعاتی بوده که وجود داشته و ما تلاش می‌کنیم تا در سال آینده این روند را با شتاب بیشتری به پیش ببریم.

مهندس تربتی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: موضوع بعدی که در واقع، بسیار هم مهم است و روی آن متمرکز خواهیم شد، مساله تحلیل هزینه‌های شرکت است؛ چراکه احساس می‌کنم هزینه‌های جاری ما، جا برای بازنگری دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: باید با توجه به روش‌های مدیریتی که طی این چند سال در شرکت اعمال شده و آن را تجربه کرده‌ایم، ببینیم آیا می‌توانیم به روش‌های دیگری شرکت را مدیریت کنیم تا از آن طریق، به شاخص‌هایی برسیم که از روی آن‌ها بفهمیم، راه مناسب‌تر، صحیح‌تر و کم‌هزینه‌تر برای اداره چنین شرکت معظمی چیست؟!

به گفته مهندس تربتی، بدین ترتیب، با تمرکز بر روی هزینه‌های جاری خود، می‌توانیم آن بخشی را که بیهوده است، اصلاح کنیم که این موارد به هیچ‌وجه مربوط به پرسنل و حقوق آنان نمی‌شود. بنابراین یا باید روش‌های خود را در برخی از قسمت‌های مدیریتی تغییر دهیم یا به هرحال از متدهای جدیدتر استفاده کنیم که این مهم را نیز در سال آتی پیگیری خواهیم کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *