مدیر جهاد کشاورزی سرخس از افزایش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت پنبه نسیت به سال زراعی گذشته در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی رهنما با بیان اینکه شهرستان سرخس یکی از قطب های تولید وش پنبه در استان و بذر پنبه در سطح کشور است گفت: با اقداماتی که از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی سرخس طی سال جاری در ترویج و آموزش کشت پنبه انجام گرفته امسال ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع منطقه زیر کشت پنبه رفته است که نسبت به سال زراعی گذشته ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه سرخس از اولین شهرهای تولید بذر پنبه در سطح کشور است افزود: شرایط اقلیمی آب، خاک، و گرمای مناسب تولید پنبه و زمان برداشت این محصول را نسبت به سایر شهرهای استان کوتاهتر کرده بطوری که در پایان مرداد ماه و اوسط شهریور برداشت وش پنبه آغاز می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس در ادامه خاطر نشان کرد: با اقداماتی که انجام گرفته هفت نوع بذر شامل ساجدی، ارمغان، خورشیدی ورامین، خرداد، لیدر و مای از جمله بذرهای است که طی چند سال گذشته با توجه به اقلیم موجود کشت شده و نتایج مطلوبی بدست آمده است.

رهنما در پایان با پیش بینی برداشت ۱۰ هزارتن وش پنبه تصریح کرد: خوشبختانه کشت پنبه بذری در سطح شهرستان نتایج مطلوبی داشته بطوری که ۲۳۰ هکتار به این امر اختصاص یافته و هم اکنون دو شرکت در منطقه فعال و تعدادی دیگر برای سال زراعی پیش رو تقاضا دادند که خود نشان از اقلیم مناسب شهرستان در تولید وش و دانه پنبه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *