کرمانشاه رئیس کانون کارآفرینان کرمانشاه از برگزاری اولین رویداد “نساجی و پوشاک” در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: صاحبان ایده تا پنجم دی ماه فرصت دارند ایده‌های خود در این زمینه را به کانون کارآفرینان کرمانشاه تحویل دهند.

سجاد سنجابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های اشتغالزایی و گردش مالی که صنعت پوشاک دارد قصد داریم اولین رویداد صنعت نساجی و پوشاک را در کرمانشاه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: فراخوان جذب ایده‌های نوآورانه با محوریت نساجی و پوشاک داده شده و از علاقمندان تقاضا داریم ایده‌های خود را تا پنجم دی ماه به کانون کارآفرینان استان ارائه دهند.

به گفته رئیس کانون کارآفرینان استان کرمانشاه، این ایده‌ها می‌تواند در حوزه توزیع، بازاریابی، برندسازی، چاپ، گلدوزی، تیکه دوزی روی لباس و طرح‌های نوآورانه و فناورانه مرتبط با صنعت نساجی و تولید انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، لباس کار، لباس ورزشی و … باشد.

سنجابی زمان برگزاری این رویداد را منوط به دریافت ایده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اگر حدود 50 ایده به دست ما برسد رویداد را برگزار خواهیم کرد.

رئیس کانون کارآفرینان استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به اهداف برگزاری این رویداد داشت و افزود: افرادی هستند که ایده‌های خوبی برای صنعت پوشاک دارند اما منابع مالی در اختیار ندارند و این رویداد می‌تواند زمینه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار برای صاحبان ایده باشد.

سنجابی ایجاد تحولی بزرگ در صنعت پوشاک را نیز از دیگر اهداف برپایی رویداد نساجی و پوشاک اعلام کرد و یادآور شد: بنا داریم وضعیت پوشاک استان بگونه‌ای شود که بتوان صفر تا صد را در استان انجام داد.

وی معتقد است، با توجه به همجواری کرمانشاه با بازار عراق امکان صادراتی کردن پوشاک کرمانشاه نیز به خوبی فراهم است.

رئیس کانون کارآفرینان استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه اکنون برش پوشاک در استان‌های دیگر انجام می‌شود و فقط دوخت آن توسط نیروی کار ارزان قیمت و کم سرمایه کرمانشاهی صورت می‌گیرد، ادامه داد: بعد از اینکه دوخت پوشاک انجام شده دوباره به همان استان برمی‌گردد و گاهی هم سر از بازارهای خارجی درمی‌آورد، اما سودی به حال دوزنده کرمانشاهی ندارد.

سنجابی تاکید کرد: اگر بتوانیم چرخه پوشاک را در استان راه‌اندازی کنیم، هم سود آن عاید کرمانشاه خواهد شد و هم دستمزد مناسبی به نیروی کار می‌رسد.

وی تولید انواع لباس‌های فرم و یک دست برای مشاغل خدماتی، رستوران‌ها، شهرداری و … را نیز از دیگر مزایای ایجاد زنجیره پوشاک در کرمانشاه دانست و افزود: به علاوه اکنون تجهیزات خوبی در کارگاه‌های خیاطی و تولیدی کرمانشاه فراهم است که استفاده کافی و با تمام ظرفیت از آنها نمی‌شود و می‌توان این تجهیزات را هم به گردونه تولید برگرداند.

اولین رویداد “نساجی و پوشاک” در کرمانشاه برگزار می‌شود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *