بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی روز جمعه با سفر به بشرویه از کارخانه پنبه پاک کنی در این شهرستان که قطب تولید پنبه است، بازدید کرد.

حمید ملانوری همزمان با حضور در این کارخانه از مراحل برداشت و فرآوری بذر نیز بازدید کرد.

کارخانه پنبه پاک کنی در راستای استفاده از مهمترین ظرفیت شهرستان بشرویه در این منطقه احداث شده است.

شهرستان بشرویه با سه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت پنبه، قطب تولید طلای سفید خراسان جنوبی است و سالانه بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ تن وش پنبه را تولید و روانه بازار می‌کند.

یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برای ‌کشت حفاظتی و به منظور فرآوری بذر پنبه در نظر گرفته شده است.

وجود ۲ کارخانه پنبه پاک کنی در بشرویه باعث شده تا بخشی از چرخه تولید این محصول در شهرستان تکمیل باشد و کشاورزان برای فروش پنبه خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی در سومین سفر شهرستانی خود امروز از کاروانسرای تاریخی اصفاک در بشرویه هم بازدید کرد.

کاروانسرای تاریخی اصفاک از واحدهای گردشگری شهرستان بشرویه است که در روستای اصفاک قرار دارد و با مشارکت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بشرویه و سرمایه‌گذار بخش خصوصی مرمت شده تا در قالب اقامتگاه بوم‌گردی استفاده شود.

مرمت این بنا سال ۱۳۹۷ آغاز شد و ۲ فاز مرمتی آن با جذب اعتبارات ملی و مشارکت سرمایه‌گذار به پایان رسیده است.

اعتبار هزینه شده برای مرمت این کاروانسرا ۱۱ میلیارد ریال است.

بنا به اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، نامزدی کاروانسراهای خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست میراث جهانی مورد تایید قرار گرفته و در سال جدید میلادی، کاروانسراها به عنوان پنجمین اثر این استان، بعد از باغ و عمارت اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و توبافی روستای خراشاد، ثبت جهانی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز – جمعه – به همراه نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه بشرویه و جمعی از مسوولان استان برای بازدید از طرح‌های در دست اجرای بشرویه به این شهرستان سفر کرد.

ملانوری روز گذشته (پنجشنبه) در دومین مقصد شهرستانی خود به طبس رفت و از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این شهرستان در حوزه مسکن، برق، راه، معدن و گردشگری بازدید کرد. اولین سفر شهرستانی استاندار روز سه‌شنبه هجدهم آذر به شهرستان قاینات انجام شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه با فاصله ۳۲۰ کیلومتری از بیرجند در شمال استان قرار دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *