رئیس انجمن واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی گفت: باطل شدن مجوز ترخیص صدها تن کود کشاورزی از گمرکات، طی یک تا دو ماه آینده تمام کشت گلخانه‌ای کشور را با مشکل جدی روبرو خواهد کرد.

به گزارش بازار، حسینی یزدی رئیس انجمن واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی، در حاشیه نشست خبری معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی، خواستار پیگیری جدی برای ترخیص کودهای کشاورزی از گمرکات کشور شد.

باطل شدن مجوز ترخیص صدها تن کود کشاورزی از گمرکاتبه گفته حسینی یزدی، صدها تن کود کشاورزی که ثبت سفارش و وارد گمرکات شده یا در حال ورود به گمرکات کشور است، مجوز ترخیص آن‌ها از سوی بانک مرکزی باطل و ورودشان به چرخه تولیدات کشاورزی متوقف شده است.

رئیس انجمن واردکنندگان نهاده‌های کشاورزی با اشاره به اینکه ارزش کودهای کشاورزی متوقف شده در گمرکات حدود ۱۰۰ میلیون یورو و با بازگشت چند صد برابری ارز بوده، افزود: اگر زودتر این نهاده مهم کشاورزی از گمرکات ترخیص نشود و به دست بهره برداران نرسد، طی یک تا دو ماه آینده کشت گلخانه‌ای کشور با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست، علایی مقدم معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی قول پیگیری و رفع مشکل را طی ۱ تا ۲ روز آینده داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *