مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به برنامه این ستاد برای برخورد با قاچاق کالا گفت: سطح عرضه شامل فضای حقیقی و فضای مجازی می‌شود و تفاوت حقوقی میان مغازه‌های سطح شهر، صفحات‎ مجازی و سایت‌های فروش آنلاین وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، متأسفانه قاچاق کالا در طول سال‌های اخیر در کنار دیگر مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، توانسته است ضربات جبران ناپذیری بر پیکره تولیدکنندگان داخلی وارد کند.

با وجود اینکه دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق خبر از کاهش میزان وقوع این پدیده مخرب می‌دهند، اما بسیاری از فعالان اصناف و همچنین تولید‌کنندگان معتقدند که عرضه عیان اجناس قاچاق و تقلبی در بازار شهر‌های بزرگ و فروشگاه‌های آنلاین، موجب وخامت اوضاع فعالان اقتصادی و کاهش ظرفیت تولید کشور می‌شود.

پیش از این سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قاچاق را پدیده‌ای ضد اقتصاد ملی و خنجری از پشت بر تولید داخلی خوانده بود؛ بنابر اظهارات رئیس جمهور باید عوامل اصلی پشت پرده قاچاق توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شناسایی شود و با سرشبکه آنان برخورد شود.

* تشدید برخورد با قاچاق در فضای مجازی

در همین راستا، امیرمحمد پرهام‌فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درخصوص برنامه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای برخورد با قاچاق کالا گفت: سطح عرضه شامل فضای حقیقی و فضای مجازی می‌شود و تفاوت حقوقی میان مغازه‌های سطح شهر، صفحات‎ مجازی و سایت‌های فروش آنلاین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری قرار است که با همکاری وزارت صمت برخورد با قاچاق کالا تشدید شود، گفت: این طرح شامل 5 گروه کالایی می‌شود؛ مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در بخش لوازم یدکی خودرو از فروردین‌ماه با دو قلم کالای کمک فنر و باتری خودرو شروع شد و مقرر شد تا 15 مرداد ماه فرآیند شناسه کالا و رهگیری 53 قلم کالای دیگر نیز به اتمام برسد و بعد از آن این اقلام نیز در فهرست برخورد در سطح عرضه قرار بگیرد.

پرهام‌فر ادامه داد: علاوه بر این، مبارزه با قاچاق کالا در گروه‌های کالایی لوازم خانگی، پوشاک، دخانیات و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز با هماهنگی وزارت صمت در دستورکار قرار دارد.

* برخورد مستمر با قاچاق کالا در سطح عرضه

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در رابطه با برخورد مستمر با قاچاق در سطح عرضه بیان کرد: برخورد در سطح عرضه تا قسمتی که جزء وظایف ستاد است به طور مستمر در حال پیگیری است و اخیراً نیز در این رابطه جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق برگزار شده است.

به گزارش فارس، طبق اظهارات مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اقدامات مقابله‌ای به منظور جلوگیری از ورود، حمل و عرضه کالای قاچاق از هفته گذشته با تاکید معاون اول رئیس جمهور شدت گرفته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *