مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: پنبه به عنوان گیاه بومی مناطق گرمسیری مستعد گسترش سطح زیر کشت و توسعه فعالیتها و صنایع مرتبط با آن در اقلیم نیمه‌کویری شهرستان سبزوار است.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی‌اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن وَش پنبه در سال زراعی جاری از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی، به عنوان قطب تولید این محصول در استان برداشت شده است.

امانیان در ادامه خبر برداشت پنبه در سبزوار اظهار کرد: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه در سبزوار زیر کشت پنبه است که امسال بطور میانگین از هر هکتار سه هزار کیلوگرم وَش پنبه برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار همچنین تصریح کرد: مدیریت مزارع، شرایط اقلیمی مناسب، کشت نشایی و استفاده از بذرهای اصلاح شده شرایط مطلوبی را برای کشت پنبه در این شهرستان فراهم کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: سه کارخانه پنبه پاک‌کنی در این شهرستان فعالیت دارد و وَش پنبه برداشت شده در همین واحدهای صنعتی فرآوری شده و محصول آن به دیگر مناطق کشور ارسال می شود.

امانیان متذکر شد: عملیات کشت پنبه همه ساله از نیمه دوم فروردین ماه در سبزوار آغاز شده و کار برداشت محصول آن در این شهرستان در نیمه نخست آبان تا اواخر آذرماه ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار عنوان کرد: پنبه به عنوان گیاه بومی مناطق گرمسیری مستعد گسترش سطح زیر کشت و توسعه فعالیتها و صنایع مرتبط با آن در اقلیم نیمه‌کویری شهرستان سبزوار است.

امانیان در خاتمه خاطرنشان کرد: این گیاه در زمره محصولات راهبردی بخش کشاورزی با کاربرد مستقیم در صنایع نساجی، روغن خوراکی و خوراک دام است لذا توجه به تکمیل زنجیره تولید تا فرآوری پنبه علاوه بر ارزآوری مناسب، خودکفاکننده کشور از واردات محصولات این حوزه خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *