مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و 300 هکتار پنبه به روش مکانیزه در شهرستان کشت شده است، گفت: با تجهیز بخش خصوصی شهرستان به چهار دستگاه کمباین، امسال در بخش هایی از شهرستان، شاهد برداشت پنبه به روش مکانیزه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، هادی قهرمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان خاطر نشان کرد: 150 تُن بذور اصلاح شده از ارقام هیبرید داخلی و وارداتی و هزار و 200 تُن کود ازت بین پنبه کاران شهرستان توزیع شده است.

وی نظارت مستمر بر مزارع پنبه، توصیه به کشاورزان برای مبارزه به موقع با انواع آفات و آبیاری و کنترل علف های هرز را از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای افزایش تولید پنبه عنوان کرد.

قهرمانیان اظهارداشت: امسال در هرهکتار سه هزارو 600 کیلوگرم افزایش عملکرد خواهیم داشت.

مدیرجهاد کشاورزی مانه و سملقان گفت:  98 درصد پنبه این شهرستان از طریق آبهای جاری آبیاری شده است، لذا بهترین محصول برای کاشت بهاره محسوب می شود.

قهرمانیان با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی پنبه توسط دولت پایین تر از نرخ خرید وفروش در بازار فعلی است، خاطر نشان کرد: رغبت پنبه کاران برای فروش پنبه به دلالان و کارخانه ها بیشتر است چرا که در این شرایط بصرفه تر محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خرید تضمینی پنبه توسط دولت نیازمند طی کردن فرایندهای قانونی و مصوبات اقتصادی است، گفت: دولت زمانی در زمینه خرید تضمینی پنبه نیاز به ورود می بیند که قیمت پنبه از  مبلغی که در حال حاضر هست، پایین تر بیاید،

این مقام مسئول با اشاره به وجود کارخانه های پنبه پاک کنی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: کارخانه های پنبه پاک کنی شهرستان ظرفیت بالای چهار تن را دارند که وجود آنها باعث شده بیش از 90 درصد پنبه تولیدی مانه و سملقان در خود شهرستان فرآوری شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *