مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۸ هزار تن پنبه از مزارع این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، علی اصغر امانیان در مراسم روز مزرعه پنبه در روستای دولت آباد این شهرستانبرداشت ۱۸ هزار تن پنبه از مزارع پنبه سبزوار افزود: ۵ هزار هکتار مزارع سبزوار زیر کشت پنبه است که به طور میانگین در هر هکتار ۳ تن و ۸۰۰ کیلوگرم برداشت خواهد شد.
وی با بیان اینکه میانگین برداشت در هر هکتار در استان خراسان رضوی حدود ۲ و نیم تن در هر هکتار است گفت: با برگزاری کارگاه‌های اموزشی، استفاده از ارقام مناسب مبارزه با افات و بیماری‌ها و در مجموع تلفیق دانش بومی با یافته‌های جدید علمی توانستیم میانگین برداشت در هر هکتار را در سبزوار به ۳ تن و ۸۰۰ کیلوگرم برسانیم.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار افزود: وجود سه کارخانه پنبه پاک کنی در سبزوار سبب شده محصول برداشت شده در همین شهرستان فرآوری و سپس به دیگر مناطق فرستاده شود.
امانیان افزود: کشت پنبه از نیمه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود و برداشت آن از اواخر مهرماه تا آخر آذر ماه ادامه دارد.
بیگ زاده مدیر ترویج جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: ۲۰ سایت الگویی ترویجی در سطح ۱۷ شهرستان استان در اراضی به وسعت ۲ هزار هکتار در حال فعالیت هستند و ۵۴۶ کشاورز تحت پوشش خدمات این سایت‌های ترویجی قرار دارند تا در زمینه موضوعاتی همچون انتخاب بذر مناسب، مبارزه با بیماری‌ها و آفات و افزایش بهره وری در واحد سطح به کشاورزان راهنمایی و کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *