مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد خواستار انعقاد قرارداد صنایع نساجی و کارخانه‌ها با کشاورزان شد و گفت:دولت در این خصوص بسته‌های حمایتی برای صنایع و کشاورزان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم هزارجریبی در بازدید از کارخانه‌های پنبه‌پاکنی استان خراسان شمالی اظهار داشت: حمایت‌های دولت برای بخش صنایع، در خصوص کشت قراردادی تدوین شده است و در این مهم حمایت‌هایی که برای بخش صنایع وجود دارد و همچنین حمایت‌هایی که صنایع باید از کشاورزان داشته باشند مطالبی آمده است.

وی با بیان این که هر بذری زیر خاک می‌رود باید برای آن برنامه‌ای داشته باشیم، افزود: کشاورزان باید با هدف کشت کنند و بدانند که چه محصولی به چه میزان برای چه کسی و یا چه کارخانه‌ای تولید کنند، نباید کشاورزان بدون برنامه‌ریزی کشت داشته باشند چرا که در فصل فروش با مشکل مواجه خواهند شد.

هزارجریبی در خصوص زراعت پنبه که محصولی استراتژیک و مهم است، گفت: امکان کشت پنبه به صورت قراردادی وجود دارد چرا که کشاورزان بعد از برداشت محصول خود را تحویل کارخانه‌های پنبه پاکنی و صنایع نساجی می‌دهند و در سابقه دیرینه نیز بین کارخانه‌ها و کشاورزان مرسوم بوده است.

مدیرکل دفتر پنبه، دانه‌های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پنبه‌کاران از سوی کارخانجات در تامین بذر و کود نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت، اظهار داشت: باید کشت قراردادی باید در سطح کشور بین کشاورزان نهادینه شود و صنایع نیز برای توسعه این نوع کشت و افزایش راندمان تولید با ارایه آموزش ترویجی و انتقال دانش و علم به کشاورزان کمک کنند.

وی بر ارتقای مکانیزاسیون در بخش مزارع پنبه نیز تاکید کرد و افزود: همچنین کارخانه‌ها با حمایت‌های دولت باید نسبت به خرید کمباین و سایر ماشین‌آلات لازم در این بخش باعث ارتقای تولید و پایین آوردن هزینه‌ها شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *